Себастиан Фетел с Ред Бул бе най-бърз в последната тренировка преди квалификацията за Гран при на Великобритания на обновената писта Силвърстоун. Втори остана съотборника му Марк Уебър, а трето време даде Фернандо Алонсо с Ферари. Нико Розберг (Мерцедес) е четвърти, а Фелипе Маса – пети. Местните мегазвезди от Макларън Люис Хамилтън и Дженсън Бътън останаха седми и 12-и. От колите им снощи бяха демонтирани новите подове и ауспуси, а тестпилотът Гари Пафет замина с хеликоптер за базата в Уокинг, за да пробва нови решения с тръби на пода и стария под в симулатора, но в крайна сметка тази сутрин сребърните болиди отново бяха в старата си конфигурация с високо излизащи тръби в корпуса. Оказа се, че новият дифузьор с обдухване от тръбите за въздух на пода направи MP4-25 много труден за каране и е необходима още доста работа, за да се подобрят бързината и стабилността.
След загряващите обиколки пилотите на Лотус и Върджин започнаха работа първи, но още на 15-ата минута Тимо Глок получи повреда и едва се добра до бокса си.
Бътън още в първия си бърз тур обаче изпусна пистата при включването в новата й част след Аби, което бе явен знак, че е нужно време за обновяване на настройките на стария пакет. Хамилтън също на два пъти напусна линията, но поне почна с второ време зад повелия в първите обиколки Виталий Петров (Рено). Във втория си тур Бътън вече хвана ритъма и излезе начело, но руснакът пак оглави класирането, слизайки до 1:32.295 мин. Роберт Кубица на свой ред беше по-бърз, а още по-добро бе темпото на Рубенс Барикело (Уилямс) в тези първи серии с твърдите гуми, като той слезе под границата от 1:32 мин. Фетел, Уебър, Маса и Алонсо не бързаха с излизането си и изчакаха средата на тренировката, за да започнат. Междувременно Кубица отново поведе с добра трета обиколка, а състезателите на Мерцедес Розберг и Шумахер станаха трети и четвърти, на малко над десета от секундата.
Пилотите на Ферари и Ред Бул заедно започнаха първите си серии и Алонсо поведе още с първия си бърз тур за 1:31.580 мин. Във втория бе още по-добър – 1:31.351 мин. В третия свали още няколко хилядни, като бе супербърз в първите два сектора, но загуби в третия. Все пак времето му бе 1:31.243 мин! Направи още 2 обиколки, като пак показа невероятна скорост във втория сектор. В края на серията си от общо 6 тура Фернандо свали времето си до 1:31.101 мин.
В същото време Уебър и Маса не бяха бързи в първите си обиколки.
Фетел започна с пето време и също го подобри с малко в следващия си тур, стигайки втора позиция след 5 тура, на 0,324 сек зад Алонсо. Мина през бокса за секунди и подобри постижението на испанеца с повече от 62 хилядни. След още една обиколка направи най-бързия тур с твърдите гуми за последната тренировка – 1:30.958 мин, като това време остана недостижимо.
В типичния си стил напоследък, докато Ферари и Ред Бул правеха първите си и единствени обиколки, колегите им от Макларън и Мерцедес излязоха отново за втора серия с използваните вече единствени твърди гуми за сесията и логично не подобриха времената си.
10 минути пред края започнаха опитите с меките гуми (типа софт), даващи крайната ориентация за квалификацията. С меката смес в първия си тур Маса стана трети с 1:31.490 мин, а Алонсо стоеше в бокса с проблем в колата (оказал се теч на вода) и без възможност за последна проверка.
В същото време Хамилтън със софт се доближи пети, но едва на 0,6 сек от топвремето на Фетел с типа хард! В последните минути Себастиан започна бърз тур и с меките гуми и бе с топвреме в първи сектор, но носът му се счупи при спирането след правата Хангар, което го принуди да спре без опит с меките гуми! Ейдриън Нюи бързо изтича в бокса, за да провери какво се случи с носа на RB6.
В същото време Уебър даде второ време с гумите софт – само с 34 хилядни под топрезултата на съотборника си.