Себастиан Фетел (Ред Бул) спечели квалификацията за Гран при на Корея и ще стартира утрешната надпревара на пистата Йонгам от първа позиция. Люис Хамилтън (Мерцедес) ще е до него на първа редица.
Марк Уебър с втория RB9 даде трето време. Той обаче ще е 13-ти на грида утре заради наказанието си.
Облак приближаваше пистата Йонгам малко преди началото на квалификацията, което се отрази моментално на температурата на пистата – тя падна до 33 градуса 5 минути преди началото на сесията.
Първото време бе дело на Естебан Гутиерес – 1:41.058. Топекипите избраха медиум за първите си бързи обиколки. Серхио Перес обаче сложи суперсофт на Макларън-а си в средата на Q1. Тимът от Уокинг има затруднения с настройването на МР4-28 на Йонгам.
Хамилтън оглави подреждането в този квалификационен сегмент (1:38.574), следван от Естебан Гутиерес, Марк Уебър, Себастиан Фетел, Фернандо Алонсо и т.н. Нико Розберг спука задна дясна гума и след това бе извикан в бокса на ФИА за мерене, така че Мерцедес го пратиха за още една серия, но със суперсофт. Кими Райконен и Ферари също взеха меки гуми, Ред Бул останаха с медиум. Всички бяха на пистата в последните минути с изключение на Хамилтън и Пол ди Реста се оплака на екипа си от трафика. В крайна сметка Райконен бе най-бърз в Q1 (1:38.341), а зад него се наредиха Розберг, Хюлкенберг, Алонсо, Даниел Рикиардо, Хамилтън. Фетел бе със седмо време, а Уебър – с 15-то. Общо само четирима пилоти използваха единствено медиум, за да прескочат първото препятствие.
Пилотите на най-малките екипи в F1 Катерам и Маруся бяха елиминирани в първия квалификационен сегмент, както и двата болида на Уилямс. Екипът има нови компоненти в Корея, макар и не целия първоначално планиран пакет, но те не помагат особено. Пастор Малдонадо обясни, че не е имал сцепление през цялото време. Новият технически директор на тима Пат Саймъндс допълни, че екипът не е успял да накара гумите да работят както трябва. Целият сезон на тима от Гроув не върви добре – досега отборът има една-единствена точка от проведените до момента 13 старта.
Форс Индия пък подадоха оплакване за задържане на Ди Реста по време на Q1 от Жул Бианки. Френският пилот на Маруся, който ще остане и догодина в тима, не се притесни особено от това. Той смята, че не е попречил на шотландеца.
В Q2 всички вече бяха с меките гуми. Пилотите на Ред Бул, Хамилтън, Грожан бяха с нови комплекти суперсофт в началото, останалите – с вече използвани. Фетел излезе пръв с 1:37.569 пред Люис и Уебър. В края на втората квалификационна част Райконен и Алонсо на свой ред направиха опити с нови гуми. Жан-Ерик Верн излезе в последния момент (той нямаше време до последните минути на сегмента).
– Изглежда е необходимо да направим втора серия с нови гуми – бе коментарът от Ферари.
На пистата Ди Реста получи съобщение да пропусне Фелипе Маса. Малко след това пилотът на Форс Индия се обади на екипа се, че се е опитал, но бразилецът просто не минал.
Фетел остана най-бърз пред Хамилтън и Уебър. В топ 10 влязоха още Нико Розберг, пилотите на Ферари, Лотус и Заубер. Състезателите на Макларън, Форс Индия и Торо Росо не продължиха в битката.
– Няма какво повече да направим. Колата е бавна през целия уикенд – заяви Адриан Сутил след прибирането си в питлейна, на което получи отговор, че за съжаление това е ситуацията в момента.
Петима пилоти имаха по два нови комплекта суперсофт за решителните 10 минути на Q3 – тези на Ред Бул и Мерцедес, както и Ромейн Грожан (Лотус). Уебър пръв започна бърза обиколка и записа 1:37.464. Фетел свали до 1:37.202. Хамилтън бе с трето време пред Грожан и Розберг. Ферари, Заубер и Райконен изчакваха в боксовете си.
Фетел бе сравнително доволен от представянето си при първото излизане, но смяташе, че би могъл да подобри времето си с около десета от секундата в десети завой. Немският пилот на Ред Бул не успя да го стори, но остана пръв. Хамилтън си подобри постижението и зае втората позиция пред Уебър. Грожан бе четвърти, следван от Розберг, Алонсо, Маса, Хюлкенберг, Гутиерес и Райконен.