Себастиан Фетел с Ред Бул спечели Гран при на Италия на пистата Монца и увеличи още преднината си в световния шампионат във Формула 1. Втори остана основният му съперник Фернадо Алонсо (Ферари), който поне изпревари втория автомобил на Ред Бул с Марк Уебър и така запази все още шанс да се бори за титлата, макар Фетел да има вече 222 точки, а Алонсо – 169.
Фетел отново практически нямаше конкуренция днес, но този път победата му бе съпътствана и от притеснения относно работата на скоростната кутия и времето, но нито заваля, нито сменените тази сутрин предавки се повредиха.
Напрежението се повиши много преди самия старт, защото точно според прогнозите заваля леко час преди старта. В 15-те минути за излизане на пистата пилотите направиха по тур и с интермедии, преди все пак да сложат гуми за сухо за загряващата обиколка.
Освен това тази сутрин скоростната кутия на Себастиан бе отпечатана и бе сменен водач заедно със зъбните двойка на 5, 6 и 7-а предавки, което е позволено от правилата в точка 28.6d. Същата процедура бе извършена и по колата на Уебър!
В бокса на Макларън имаше също много работа навръх 50-ия рожден ден на тима, който се чества този уикенд и тази сутрин пак имаше общи снимки. Повреда в горивната система на Дженсън Бътън едва не му коства участие в състезанието.
Стартирайки 12-ти пък Люис Хамилтън бе решил да тръгне с твърди гуми, а всички пред него бяха с медиум. 60% бе вероятността за дъжд, но отново всичко се размина без капка за щастие на фаворитите.
На старта Фетел се изстреля напред, но едва удържа колата на първия завой. Зад него втори се вклини Фелипе Маса, който тръгна от пета позиция. Той изпревари Уебър и Нико Хюлкенберг, стартирал трети. Алонсо също изпревари германския пилот на Заубер и натисна Уебър за трета позиция. Хълк остана зад тях пред Розберг, Рикиардо, Перес, Верн, Хамилтън и Бътън. Люис имаше проблем с радиото от самия старт, но нещата се оправиха.
Големият губещ на старта бе Кими Райконен. Той чукна преди първия завой Перес, счупи предното си крило и трябваше да мине през бокса. Пол ди Реста пък направи удар в Роджия и отпадна още в първата обиколка. След стопа Кими направи най-бърза обиколка, но го предупредиха да не превишава консумацията.
Напред Фетел избяга на 2 сек от Маса за 2 обиколки. Алонсо с много прецизна атака изпревари Уебър на Роджия и стана трети, като получи аплодисментите и на целия пресцентър.
За 5 обиколки Фетел бе лидер с 2,8 сек пред Маса, зад когото на 1,1 сек бе Алонсо. След още два тура той слезе под 1 сек и можеше да ползва DRS и в 8-ата обиколка Фернандо мина пред съотборника си на първия шикан.
Гумите на Розберг започнаха да прегряват твърде рано и от бокса го накараха да ги охлажда. Тези на Хамилтън също обаче не бяха в добро състояние и Бътън го изпревари. Явно хард не бе точният избор, а и Люис спука гума и влезе за смяна още в 13-ата обиколка.
В деветата обиколка Фетел направи рекорден тур и бе на 4,8 сек пред Алонсо, но Фетел се обади в бокса да проверят предна дясна. Гийом Роклен му каза, че наистина нещо не е наред, но не бе нещо сериозно, като получилото се при Хамилтън. В Ред Бул дори обсъдиха възможен вариант с 2 стопа, но след още няколко обиколки гумата заработи отново добре и Фетел нямаше повече притеснения.
В 15-ата обиколка Верн получи повреда в двигателя и отпадна от борбата. Алонсо попита по радиото може ли да кара през цялото време на прекъсвач и получи отговор, че няма как. Фетел пък се обади да поиска малко повече натиск на предното крило по време на стопа.
След 20-ата от 53 обиколки започнаха логично спиранията в бокса. Грожан и Бътън смениха гуми. Фетел спря за смяна в 23-ата обиколка и Алонсо получи обаждане да натисне колкото може. Маса също смени гуми (24 об.).
Фетел направи рекорден тур с новите си гуми и стопи аванса на Алонсо от 19 на 17,4 сек за един тур. Испанецът нямаше шанс да излезе пред съперника си.
В 28-ата обиколка Алонсо най-после спря, за да сложи твърдите гуми, а Фетел получи обаждане от Роклен, че темпото му е по-добро, отколкото е нужно! Логично пилотът на Ред Бул отново поведе, а Алонсо бе втори и то с аванс от 10 сек за Себ! Германецът ги запази в следващите няколко обиколки почти без никаква промяна.
При смените Уебър излезе на трета позиция пред Маса. Австралиецът натисна, но получи обаждане да внимава, че трябва да завърши с тези гуми. Той обаче продължи да опитва да настигне Алонсо.
Райконен с ранния си стоп бе стигнал пето място, но Марк Слейд постоянно му казваше да внимава с горивото, а в 30-ата обиколка трябваше да направи втори стоп. Така красива битка за петото място направиха Хамилтън и Хюлкенберг. Зад тях бяха Розберг, Рикиардо, Бътън, Перес, Грожан, Гутиерес, Сутил, Райконен.
Хамилтън също трябваше да направи още едно спиране в бокса и след това се бореше с Кими много красиво, но за 11-та позиция. С новите си меки гуми Люис надделя и изпревари след това пилотите на Макларън пред себе си. Кими също с медиум задмина Перес, а Люис атакува и Грожан в последната обиколка, но пресече през Роджия и върна позицията. Битката в челото се очертаваше за второто място, защото Уебър настигна Алонсо на под 1 сек в 38-ата обиколка, а Фетел бе на 11 напред. От бокса предупредиха Марк, че все пак имат проблем със скоростната кутия и му казаха да сменя по-рано втора и трета. Фетел също получи обаждане за по-късо използване, но на 5-та и 6-та предавка още при светването на светлините за смяна.
Всичко обаче работи добре до финала и в края на краищата Фетел остана пръв, Алонсо втори, а Марк – трети. Зад тях се наредиха Маса, Хюлкенберт, Розберг, Рикиардо, Грожан, Хамилтън и Бътън.