Себастиян Фетел триумфира за четвърти пореден път със световната титла във Формула 1 след победа в Гран при на Индия. Германският пилот на Ред Бул триумфира след като неговият съотборник Марк Уебър отпадна от борбата за победата 40 обиколки след началото на състезанието. Това на практика реши победата, след като титлата бе решена още в първия завой, където Алонсо се удари с Уебър и потъна в класирането.
Второто място в Индия зае Нико Розберг от екипа на Мерцедес, а трети се класира Ромен Грожан, стартирал 17-и със своя Лотус. Фелипе Маса (Ферари), Серхио Перес (Макларън) и Люис Хамилтън (Мерцедес) попълниха позициите в топ 6, а точки взеха още Кими Райконен (Лотус), Пол ди Реста и Адриян Сутил от екипа на Форс Индия и Даниел Рикиардо (Торо Росо). Фернандо Алонсо остана 11-и.
Себастиян Фетел не потегли особено добре но все пак успя да се защити от атаката на пилотите на Мерцедес. Германският пилот на Ред Бул бързо започна да се откъсва напред, докато зад него вреше и кипеше. Фелипе Маса успя по чудесен начин да се възползва от по-добрата си максимална скорост на правите и изпревари на куп Розберг и Хамилтън. Хюлкенберг бе пети пред Райконен и Уебър. Последните двама стигнаха до контакт в първия завой, а в стремежа си Алонсо да се възползва от борбата им испанецът счупи предното си крило.
Фетел влезе в бокса за смяна на гуми още в края на втората обиколка и се върна едва 16-ти. Хюлкенберг бе следващият влязъл в бокса заради невъзможността да запази живота на меките си гуми в края на петата обиколка. Пилотът на Заубер се върна зад Фетел, а в същото време Уебър успя да изпревари Райконен в борба за четвъртата позиция. Серхио Перес бе следващия, който се възползва от износените гуми на финландеца и да застане пети. Бе ясно, че и пилотът на Лотус ще трябва да мине през бокса.
Розберг и Райконен минаха за смяна с медиум гуми в края на седмата обиколка, докато Фелипе Маса с меките продължаваше да води. Бразилецът обаче заедно с Хамилтън също влезе в питлейна в следващия тур. Така Уебър поведе, следван от Серхио Перес, Даниел Рикиардо и Ромен Грожан. Адриян Сутил бе пети, а Фетел вече се бе придвижил до шеста позиция. Местата на двамата германци се размениха обаче само обиколка по-късно. Маса бе излязъл от бокса едва осми, а Розберг и Хамилтън се движеха десети и единадесети. Райконен бе 14-и, а Алонсо едва 17-и с явно пострадалата по-сериозно от сблъсъка в първата обиколка кола.
В 11-ия тур Фетел изпревари Грожан за четвъртата позиция и дори успя да постигне най-бърза обиколка, гонейки своя съотборник Уебър, който водеше с 7 секунди пред Серхио Перес и с близо 14 сек пред Рикиардо. Младият австралиец бе следващата жертва на изключително бързия в този етап от надпреварата Фетел.
Грожан влезе в бокса в 14-ата обиколка и потъна до 15-о място в класирането. Само на позиция пред него пък бе Фернандо Алонсо.
Фетел продължаваше да намалява дистанцията спрямо своя съотборник, като даваше по около секунда на обиколка по-добри времена. В 16-ата обиколка разликата между двамата бе 12,6 сек, като между тях продължаваше да е само Серхио Перес. Уебър обаче реагира и подобри значително темпото си. Същото обаче не бе по силите на мексиканският пилот на Макларън и в 19-ия тур Фетел вече бе на само 2,4 сек зад него.
Така 20 обиколки след началото на надпреварата Уебър продължаваше да води, следван от Перес, Фетел, Рикиардо, Сутил, Маса, Розберг, Хамилтън, Ботас, Хюлкенберг и Райконен. Алонсо бе едва 14-и и това до голяма степен означаваше, че Фетел вероятно ще стане шампион още в Индия. Германецът успя да изпревари без особени проблеми Перес в 21-ата обиколка, а Алонсо от своя страна се справи с Естебан Гутиерес, минавайки на 13-а позиция.
Нико Розберг опита атака срещу Фелипе Маса в 23-ата обиколка и дори за кратко успя да го изпревари, но все пак бразилецът успя да контраатакува и да остане шести.
В борбата за последните места в топ 10 пък Хюлкенберг и Райконен успяха да изпреварят Валтери Ботас, който все още не бе спирал в бокса, подобно на Уебър, Перес, Рикиардо и Сутил.
В невъзможността си да изпревари Маса на пистата, Розберг влезе в бокса в 28-ата обиколка и се върна 13-и. Това обаче щеше да му даде възможност да кара на свободна писта и да използва максимално ресурса на новите си гуми. Уебър от своя страна направи първи стоп тур по-късно заедно със Серхио Перес и сложи меки гуми.
Така Фетел поведе, следван от Уебър, Рикиардо и Сутил, чиито първи спирания предстояха, а Маса бе пети пред Хамилтън и Перес. Хюлкенберг и Райконен пък бяха осми и девети.
Маса и Хамилтън влязоха едновременно в бокса в 31-ата обиколка, а Фетел тур по-късно. Така Уебър отново се върна начело, но само за кратко, защото в 33-ия тур спря отново и се върна на трасето с твърди гуми. Това означаваше, че ще се опита да кара до края на надпреварата с тези гуми, както вероятно и Фетел.
Световният шампион поведе, следван от Уебър, Рикиардо, Сутил, Перес, Райконен и Хюлкенберг. Розберг бе осми пред Грожан, Маса и Хамилтън.
Рикиардо, Перес и Хюлкенберг обаче направиха спирания в 34-ата обиколка и класирането отново се промени. Фетел водеше с близо 13 секунди пред Уебър. Сутил, Райконен, Розберг и Грожан пък допълваха топ 6. Маса бе седми, пред Рикиардо, Хамилтън, Перес и Хюлкенберг.
Финландецът успя да спре Сутил за третата позиция, като германецът продължаваше да е единственият пилот без спиране в бокса. Рикиардо подобно на Уебър направи много кратка серия с меките гуми.
В 40-ата обиколка Уебър получи проблеми със скоростите и отпадна. Така Фетел водеше вече с 25 секунди пред втория Райконен. Розберг бе трети, пред Грожан, Маса и Хамилтън. Сутил влезе в бокса за първо спиране в 42-ата обиколка и сложи меките гуми. Германецът излезе девети. Перес и Хюлкенберг бяха седми и осми.
След отпадането на Уебър, победата изглеждаше решена в полза на Фетел. Борбата за второто място обаче продължаваше. Розберг с бързи темпове настигаше Райконен, който бе само с едно спиране в бокса. Медиум гумите на финландеца обаче изглежда бяха в края на своя живот. Розберг от своя страна продължаваше да върти рекордни обиколки и да се доближава с бързи крачки до пилота на Лотус.
Осем обиколки преди края, в 52-ия тур Розберг успя да изпревари без особени проблеми Райконен и да излезе втори. Четири обиколки преди края и Грожан успя да настигне съотборника си и опита да го атакува. За малко не се стигна до инцидент между двамата, но в крайна сметка французина успя да се изкачи трети. Маса се възползва от борбата между пилотите на Лотус и също изпревари Райконен.
Гумите на финландеца бяха съсипани, но той предпочете да остане на пистата. Той стана лесна плячка за Хамилтън и Перес, а при изпреварването му, мексиканецът успя да прескочи и пилота на Мерцедес.
Райконен все пак влезе в бокса две обиколки преди края и успя да задържи седма позиция, оставяйки зад себе си Ди Реста и Сутил, а последната точка остана за Рикиардо.
Така след убедителна победа Фетел стана за четвърти пореден път шампион във Формула 1, а Ред Бул пък спечелиха титлата при конструкторите. С доброто си представяне на пистата край Делхи пък пилотите на Мерцедес изпревариха съперниците си от Ферари.
Само след седем дни е състезанието в Абу Даби, което е третото преди края на сезона във Формула 1. Борбата обаче продължава да бъде само за второто място.