Себастиян Фетел завърши начело първия ден в Испания след като изпревари едва с 0,017 сек местния любимец Фернандо Алонсо. Отборите на Ред Бул и Ферари изглеждат и като най-сериозните претенденти за спечелването на неделното състезание. Марк Уебър и Кими Райконен завършиха на трета и четвърта позиция, следвани от Фелипе Маса, Люис Хамилтън и Нико Розберг.
Отборите се хвърлиха в изпитания още от първата минута на втората сесия. След като голямата част от първата свободна тренировка се проведе на мокро, във втората трябваше да бъде направено сравнение между двата типа гуми. Пилотите направиха по една серия обиколки с твърдите гуми, като първо начело излязоха двата болида на Мерцедес. При излизането на колите на Ред Бул обаче класирането се промени. Уебър поведе, следван от съотборника си Фетел. Подреждането предстоеше да се промени още веднъж, след като Фернандо Алонсо и Фелипе Маса заеха първа и трета позиция, разцепвайки блока на Ред Бул. Фернандо Алонсо изглеждаше с известно предимство спрямо съперниците си.
Веднага след тези първи серии с твърдите гуми, пилотите от челото се хвърлиха да направят бързи обиколки и с медиум сместа. Тук обаче изглежда предимството бе на страната на Биковете. Фетел постигна време от 1:22.808 мин., а Фернандо Алонсо изостана едва на 0,017 сек зад своя съперник. Уебър бе трети на по-малко от 0,1 сек зад съотборника си. Райконен, Маса и Хамилтън образуваха втора група, изоставаща на 0,2-0,3 сек от водача, докато седмият Розберг бе на близо 0,6 сек от първото време.
След тези изпитания с малко количество гориво пилотите се насочиха към намирането на оптимални настройки за състезанието. Това означаваше повече гориво. Точно с какво количество бяха пилотите обаче бе трудно да се каже. Колите на Ферари изглеждаха по-леки, ако се съди по това, че даваха време с около секунда по-добри от тези на Ред Бул, които в най-добрия си вариант стигаха до 1:29,500 мин. Фетел направи серия от десет обиколки с медиум сместа, при която гумите му се износваха с около 0,2 сек на обиколка. Германецът бе по-бърз с твърдите гуми, които сложи в края на сесията.
Ферари изглеждаха най-бързи, постигайки времена от 1:27,1 мин (Алонсо) до 1:27,3 (Маса) при първите си обиколки.
Мерцедес изглежда още не са решили проблемите си с износването на задните гуми, което се видя при обиколките с повече гориво, въпреки новите елементи. Положението при Макларън изглежда също не особено добро. Бътън и Перес заеха едва 12-а и 13-а позиции, като резултатите им с по-голямо тегло също не бяха впечатляващи.