С германско дуо на върха завърши втората свободна тренировка на пистата Нюрбургринг в Германия днес. Световният шампион от екипа на Ред Бул, Себастиян Фетел бе най-бърз, следван от Нико Розберг с Мерцедес. Третата позиция бе за втория Ред Бул, управляван от Марк Уебър, а Ромен Грожан и Кими Райконен, заели четвърта и пета позиция, се наредиха пред дуото на Ферари, Фернандо Алонсо и Фелипе Маса.
Пилотите стартираха работата си веднага след началото на втората свободна тренировка. Температурите на трасето се бяха покачили, но задаващите се тъмни облаци явно караха всички да побързат с изпълнението на програмата си за петъчния ден. Особено усърден бе Фернандо Алонсо, който загуби цялата първа сесия след проблем със стандартната електроника. След като неговият електронен блок бе сменен, сега той се хвърли да наваксва загубеното време.
Дженсън Бътън изглежда продължаваше да страда въпреки подобренията по колата на Макларън. Британецът се оплакваше от нестабилност на болида си при спиране и блокиране на колелата на предната ос.
В Ред Бул пък изглежда намираха правилния ритъм, след като още в първата серия от обиколки Марк Уебър се доближи на по-малко от 0,1 сек от най-доброто време на Люис Хамилтън от първата сесия. Втори се нареди съотборникът му Себастиян Фетел. Самият Хамилтън пък бе трети, следван от Нико Розберг. Розберг бе използвал първата тренировка, за да изпробва системата за пасивен DRS на своя отбор.
Алонсо изглежда влизаше бързо в час, след като при второто си излизане на пистата зае петото място, като остави зад себе си съотборника си Фелипе Маса. Уебър от своя страна продължаваше да подобрява времето си, като при втората си серия от обиколки подобри с повече от секунда най-доброто си време, вече с меките гуми, ставайки първият пилот слязъл под 1:31 мин. за обиколка. Минути по-късно обаче Себастиян Фетел, също с меки гуми, подобри времето на съотборника си с време от 1:30.416 мин.
Пилотите на Ферари изглежда изоставаха и с меките гуми от директните си съперници от екипите на Ред Бул и Мерцедес. Алонсо и Маса се наредиха на четвърто и пето място в средата на втората сесия, като зад тях остана единствено Люис Хамилтън, който определено не направи добър опит с меките гуми.
Сутил, Рикиардо и Верн, които заемаха местата от седмо до девето изглеждаха значително по-стабилни от Кими Райконен, който се бореше с нестабилност на предната ос в бавните завои. Все пак след първоначалните трудности финландският пилот на Лотус успя да подобри значително времето си и да излезе четвърти пред Алонсо и Маса.
Веднага след тези къси серии от обиколки пилотите се заеха да намерят най-добрите настройки за дълъг стинт. Интересно, че докато Марк Уебър направи серия от 12 обиколки с медиум сместа, то съотборникът му Фетел направи същото с меките гуми, като със същите караха и пилотите на Мерцедес. При тези условия темпото на болидите на Ред Бул изглеждаше значително по-добро.
След първата дълга серия от обиколки Фетел и Розберг сложиха медиум гуми, а Уебър продължаваше повече от 20 обиколки стинта си със същата смес. Пилотите на Ферари, които бяха леко назад с програмата, показваха впечатляващо темпо с меките гуми в дълга серия, което изглеждаше дори по-добро от това на Ред Бул.
До края пилотите работиха единствено по сравнението на гумите в серии с много гориво и размествания на върха очаквано не настъпиха. Очаква се температурите през слеващите дни да са по-високи, но борбата за победата изглежда отново ще е между отборите на Ред Бул, Ферари и Мерцедес.