Формула 1 експериментира този уикенд с нов формат, при който ще има две квалификации – по една в петък и събота. Първата определя стартовата решетка за втората, която ще е под формата на 100-километров спринт. Пилотът, който спечели в събота, взима полпозишъна за неделната Гран при. Спортният директор на Гран при в Либърти Медия Рос Браун уточни изрично, че първата позиция ще фигурира в статистиката на този състезател, а не на най-бързия в петъчната квалификация. Според Себастиан Фетел това не е правилно.
„Мисля, че това е грешно. Полпозишънът е най-доброто време за обиколка или най-силното постижение в квалификация. Нещата стават малко объркващи“, заяви Фетел
„Ясно е, че нищо не е окончателно. Ако това е еднократен експеримент, то няма да причини някакви особени вреди. Ако обаче догодина имаме 10 спринта например или какъвто и подобен вариант да се избере, то става странно. Полпозишънът трябва да е за пилота, който е най-бърз в 1 тур. Тук говорим за нова дисциплина, която не е съществувала преди 50 години – сега я има. В такъв случай просто добавяш нова колонка в статистиката.“
„Интересно ще е дали хората ще я харесат или не. Според мен основното събитие винаги ще е в неделя. В противен случай няма смисъл да се виси дотогава – всички може просто да приключим в събота вечер и да се приберем по домовете си. Да видим как ще премине. За първи път е, да опитаме. Това е положението и нищо няма да се промени, независимо какво казваме. Може пък да е за добро.“
Нико Розберг е напълно съгласен с мнението на Фетел
„Полпозишънът 100% трябва да е за най-бързия в квалификацията. Победителят в спринтовата надпревара не трябва да получава първа позиция (в статистиката). Това ще съсипе историческите F1 статистики“, написа бившият пилот в социалните мрежи.
От Формула 1 настоятелно посочват, че съботното събитие е спринтова квалификация, а не състезание. По този начина ръководството на спорта подчертава, че основната атракция през уикенда остава неделната Гран при.
Welcome home, AMR21. 💚 #IAMGBR #F1 #BritishGP pic.twitter.com/K4lHJ8kv0X
— Aston Martin Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) July 16, 2021