Себастиан Фетел с Ред Бул направи най-бързата обиколка във втората тренировка преди Гран при на Европа на трасето във Валенсия, където в неделя е осмият кръг от шампионата във Формула 1. Избирайки отлично момента на излизането си за тестване на по-мекия тип гуми софт Себ изпревари излезлите също по-късно на пистата с тази смес Нико Хюлкенберг (Форс Индия) и Камуи Кобаяши (Заубер). Зад тях се подредиха Михаел Шумахер, Бруно Сена и Пол ди Реста. Излезлите по-рано на трасето с по-бързите гуми Фернандо Алонсо, Люис Хамилтън, Фелипе Маса и Дженсън Бътън се наредиха съответно седми, 15-и, 14-и и 12-и.
Облаците и вятърът не позволиха условията на пистата да се променят драматично за началото на втората тренировка днес, но в хода на 90-те минути подготовка се стопли, а това този сезон играе важна роля.
Ферари продължиха с изследванията на новите си елементи. Те проверяваха работата на новото си предно крило, което е с четири отвора на страниците си вместо с три, самият профил на най-горният елемент е различен, има промяна и в стойките на огледалата. Върнаха в хода на тренировката обаче по-стария вариант. В задната част бяха проверени нови елементи зад кутиите за спирачките, както и лайстна върху дифузьора. Точната позиция на потоците от ауспусите бе проверена с аеробоя още в началото на подготовката тази сутрин.
В Ред Бул от своя страна тестваха поредния нов профил на каналите зад ауспусите, докато Макларън продължиха работа по механичните си компоненти и вътрешни промени на аеродинамиката.
За разлика от сутринта всички започнаха интензивно серии от обиколки още от самото начало на тренировката. В първите серии с твърдите гуми медиум след по три тура за влизането им в работен режим един след друг най-добри времена записаха Фетел, Бътън и най-бързият от сутринта Пастор Малдонадо. Алонсо даде второ време само след два тура, излизайки малко по-късно на пистата. Разликите отново бяха нищожни, а след общо 6 тура на пистата Бътън отново оглави класирането, като бе с 5 хилядни по-бърз от Малдонадо. Достигайки също оптимални работни температури, Хамилтън и Алонсо на свой ред бяха по-бързи, като в петата си обиколка в серията Алонсо излезе начело с 1:40.248 сек. Маса бе още по-бърз от съотборника си в първия сектор, но загуби в следващите два.
Снощи Фелипе обясни, че днес настройките на двете коли ще са по-близки от Канада, където избраната посока не била правилната. След още няколко минути второ време записа на свой ред Марк Уебър след направени 6 тура с дистанция от само 67 хилядни до Алонсо.
Този път пилотите на Мерцедес излязоха на пистата малко по-късно от съперниците си, 20 минути след началото и след като загря добре в 4 обиколки своите твърди гуми Михаел оглави класирането с ново най-добро време – 1:40.169 мин. Температурата на асфалта пък се повиши с 3 градуса до 36. Веднага след топвремето си обаче Михаел докладва за проблем при карането и нетипичен звук от двигателя. Прибра се веднага в бокса. В същото време Розберг завърши своята серия от 7 обиколки с ново най-добро време – с 0,015 по-бързо от това на съотборника си.
С приключването на първите 30 минути от тренировката пръв на пистата с меки гуми софт бе Виталий Петров, след него с тях излезе и Бътън и логично британецът оглави класирането – 1:39.990 мин. В това време Уебър и Фетел правеха още добавящи обиколки с медиум и тестваха нови промени, като Фетел стана най-бързият пилот в първи сектор. Розберг пък продължи серията си от 9 обиколки с медиум и постигна още по-добър резултат – 1:39.926 мин!
Преди да е настъпила средата на тренировката със софт на пистата, която вече бе с температура 39 градуса, се появиха Маса и Алонсо, като испанецът пак оглави класирането с 1:39.733. Фелипе пък отново направи най-добрия първи сектор, но загуби време в останалата част на пистата и с първия си бърз бе едва шести.
На пистата с меките гуми вече бе и Люис Хамилтън, който в първия си тур бе с 0,4 по-бавен от Алонсо. В средата на времето на 14-ти завой излетя и се удари в стената от гуми Педро де ла Роса, което попречи на доста от пилотите във важните им опити с нови меки гуми, като Нико Розберг например. След като всичко бе разчистено, с меки гуми на трасето се върна и Михаел Шумахер, който записа нов най-добър резултат – 1:39.601 мин.
Следваха сериите с меки гуми и на пилотите на Ред Бул и колегите им от Лотус и Уилямс. Фетел постигна ново най-добро време – 1:39.334 мин, което остана най-добро за тренировката, а колегите му изместиха назад фаворитите. В последните 30 минути всички вече анализираха издръжливостта на гумите си, като Алонсо се върна към серия с медиум, както и Хамилтън. Резервоарите бяха напълнени, а в Заубер смениха и задното крило на Кобаяши.