Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел начело и след втората сесия на Албърт парк

Фетел начело и след втората сесия на Албърт парк

20
0
Себастиан Фетел

Себастиан Фетел (Ред Бул) остана начело и след втората сесия на пистата Албърт парк преди първия кръг от световния шампионат на Формула 1. Шампионите демонстрираха отново много силно темпо и втората позиция зае съотборникът му Марк Уебър. Трето време даде Нико Розберг (Мерцедес).

Отборите започнаха работа значително по-бързо през втората сесия в сравнение с първата. 11 минути след началото единствено състезателите на Ферари Фернандо Алонсо и Фелипе Маса бяха още в питовете. Начело бе Фетел с 1:26.604 (най-бързото му постижение от сутринта бе 1:27.211).

Най-обсъжданата тема през втората сесия бе Макларън и темпото на новия им МР4-28. Спортният директор Сам Майкъл заяви, че в момента отборът не се намира в желаната позиция и отново повтори, че все още свикват с автомобила и изискванията на новото окачване.

Балансът не е твърде лош, имам проблем в нискоскоростните завои – обясни от своя страна Дженсън Бътън. – Усещането е, че ни трябва подобрение на цялостното прилепяне. Освен това поведението е доста странно на неравностите, има прекалено много движение. Със суперсофт нищо не се получи по-добре.

Същият коментар дойде и от страна на Серхио Перес, по чийто болид бяха правени доста сериозни промени по време на тренировката. С най-меките гуми на колата си при него се дестабилизира предницата, което се усещаше особено много в средноскоростните криви.

Най-меките гуми от гамата на Пирели бяха използвани повече през последния час на втората сесия. Очакванията бяха за 1 секунда разлика между тяхното представяне и това на медиум. По-твърдата смес пък ще издържи 22-24 обиколки, но те може и да се увеличат в течение на уикенда с еволюцията на трасето.

И докато Макларън явно имат грижи, то темпото на Ред Бул и Мерцедес доведе до предложения, че утре битката в квалификацията за полпозишън ще се води между техните пилоти. Дори бе изказано предположение, че разликата във времената им ще е съвсем малка!

Ферари също бяха с доста стабилно поведение, макар и малко по-назад в подреждането. Впечатление отново направи и Лотус, където Кими Райконен изпробва различни предни крила, работейки и по останалата част от програмата си.

Час след началото Фетел продължаваше да води пред съотборника си Марк Уебър, Нико Розберг, състезателите на Лотус Райконен и Ромейн Грожан, Алонсо, Люик Хамилтън, Маса, Сутил, Хюлкенберг. Себастиан съобщи по радиото, че има проблем с KERS-а си на моменти – нещо, което се случваше и през минали сезони.

Краят на вторите 90 минути бе посветен на по-дълги серии от обиколки и с двата типа гуми – подготовка за неделния старт, както и събиране на данни за пряко сравнение поведението на двете смеси. Тогава се чуха и първите съобщения за сериозно износване. Нико Хюлкенберг например имаше грижи с деградацията още от първата тренировка и се обаждаше за вибрации в Заубер-а си след определен стадий от живата на гумите нататък.

7 минути преди карирания флаг Хамилтън излезе от пистата и спря пред предпазната стена на 6-ти завой. Той се обади на питуола, че нещо не е било наред с неговия F1 W04. Две минути по-късно Розберг получи съобщението, че може би има проблем със скоростната кутия и той също спря. Тогава пък Марк Уебър се завъртя на 13-ти завой. Това на практика сложи край на тренировката, като за щастие инцидентите – и тези, и случилите се по-рано – бяха без сериозни последици.

В класирането начело бе Фетел, следван от Уебър, Розберг, Райконен, Грожан, Алонсо, Хамилтън, Маса, Сутил, Хюлкенберг.