Себастиан Фетел за пореден път бе недостижим в битката за разпределение местата на стартовата решетка – той отново бе най-бърз, този път по улиците на Сингапур. До него на първа редица утре ще застане съотборникът му Марк Уебър, а зад тях са съперниците им от Макларън Дженсън Бътън и Люис Хамилтън.
В началото на сесията дъжд не се очакваше, каквато бе и последната метеорологична прогноза. Шансът за леко преваляване съществуваше, но бе наистина много малък, точно преди началото бе тиражирано поредното изявление на шефа на Ред Бул Кристиан Хорнер за това, че подходът на Себастиан Фетел не е променен през този конкретен състезателен уикенд.
– Да, математически е възможно да спечели титлата още утре, но не мислим за това. Работата ни е да оптимизираме представянето си максимално за всеки отделен кръг и да се опитаме да спечелим. Останалото не зависи от нас. Луната и звездите трябва да се подредят подходящо. Но не сме планирали каквото и да е празнуване, фокусирани сме върху състезанието – бе категоричен англичанинът.
Температурата на въздуха в началото на битката за разпределение местата на стартовата решетка бе 30 градуса, тази на пистата – само с 2 градуса повече. На местата на проблемните бордюри, премахнати от завои 3-4 и 14-ти, бяха начертани бели линии, но пилотите нямаше да бъдат наказвани, ако ги настъпят.
Почти всички веднага започнаха да правят обиколки и след първите за време Пастор Малдонадо бе начело с 1:49.893 мин. Това постижение бе, разбира се, много бързо подобрено, като междувременно шефът на Мерцедес Рос Браун прогнозира, че трафикът ще е сериозно препятствие за състезателите в квалификацията. Точно това бе и причината за забавянето на Михаел Шумахер в първия му квалификационен тур.
Фетел бе начело след първите серии с 1:46.397 мин, следван от Бътън и Хамилтън (като Люис изтърва за момент колата, но я овладя преди да удари бариерите). Дженсън пък се обади на инженерите си на питуола, че предната част на неговия МР4-26 е нестабилна.
Състезателите на Ред Бул, Макларън и Нико Розберг повече не излязоха в този сегмент, а останалите пилоти продължиха борбата за това кой ще продължи в Q2. Проблемите на Рено на бавни улични трасета като това в Сингапур бяха демонстрирани по най-лошия възможен начин. Виталий Петров отпадна още в Q1, а Бруно Сена едва прескочи в следващия етап с едно последно усилие. Останалите състезатели, които не продължиха, бяха обичайните – тези на малките екипи Лотус, Върджин и Испания Рейсинг. Последен се оказа Витантонио Лиуци, което на практика обезмисля наказанието му с преместване 5 места назад на грида заради предизвиканото от него меле след старта на Гран при на Италия.
Хамилтън пръв от фаворитите излезе в Q2 с гуми софт след някои поправки по болида заради грешката по-рано, довела до пресичане на бордюри. В Макларън имаха желание да се пробват да стигнат топ 10 без да използват суперсофт, така че и Бътън бе с по-твърдата смес. За разлика от тях Фетел, Уебър, Алонсо, Маса сложиха най-меките гуми.
Малко над 9 минути преди края на сегмента обаче сесията бе спряна, след като Камуи Кобаяши разби Заубер-а си на 10-ти завой. Фетел пак бе начело в класирането, следван от Бътън (направил вече тур със суперсофт въпреки плановете отпреди това), Уебър, Алонсо, Хамилтън. С30 бързо бе изнесен от трасето и тренировката бе подновена, при което и Люис сложи най-меките гуми, след като явно реши, че не си струва да рискува. Англичанинът обаче спука задна дясна, но времето отпреди това му стигна да се нареди осми и да продължи в Q3. Сред най-бързите 10 за днес бяха още и двамата пилотите на Форс Индия Адриан Сутил и Пол ди Реста.
Част от бордюрите бяха проверени отново преди последни 10 минути на квалификацията, след като създадоха толкова грижи вчера на състезателите. Решителната битка стартира малко преди 23 часа местно време, когато температурата на асфалта бе 31 градуса. Състезателите на Макларън, Ред Бул и Ферари веднага излязоха на пистата, тези на Мерцедес и Форс Индия изчакваха. Първото време даде Бътън – 1:44.928. Хамилтън подобри постижението му, докато Алонсо не успя. Уебър стана трети, а секунди след това Фетел излезе начело с 1:44.381 – с повече от 0,4 сек по-бърз от Макларън-ите! Маса пък се отказа от бързия тур и се прибра в бокса.
Последните опити стартираха по-малко от 3 минути преди карирания флаг. Розберг се появи на трасето, последван от Маса и останалите пилоти. Състезателите на Ферари сложиха чисто нови суперсофт, след като в първите си бързи турове бяха с комплекта от Q2. Тези на Форс Индия въобще не се появиха, а Хамилтън явно също реши да спести гуми (след спукването в Q2) – и той остана в пита.
Усилията на всички обаче се оказаха напразни и накрая Фетел дори намали. Бътън успя да прескочи съекипника си и даде трето постижение, но Алонсо не можа да стори същото. Шумахер не направи пълен бърз тур и остана без време в Q3.