Себастиан Фетел и Марк Уебър бяха най-бързи в последната свободна тренировка за Гран при на Австралия. Световният шампион изпревари съекипника си в Ред Бул с почти цяла секунда (0,857 сек). Още по-назад бяха съперниците им от Макларън Люис Хамилтън и Дженсън Бътън.
Тренировката започна пак при доста мрачно и облачно време с температури 16 градуса на въздуха и 22 на асфалта. Първият половин час бе много спокоен, малцина правеха обиколки. За това време обаче новата кола на Испания Рейсинг F111 излезе на писта и се строши – с Витантонио Лиуци зад волана. Това означава, че италианецът и Нараин Картикеян имат по-малко от 6 тура общо за цялата зима и съвсем не е ясно дали въобще ще успеят да участват в квалификацията.
Една от най-разискваните теми преди и по време на сесията бе представянето на Макларън. Пилотите на отбора Дженсън Бътън и Люис Хамилтън останаха предпазливи след вчерашните първо и второ време във втората тренировка. Шефът им Мартин Уитмарш пък отново отбеляза, че пристигането в Мелбърн с нови, нетествани компоненти е притеснило екипа, но на всички е било ясно, че им нужна по-опростена изпускателна система. Високотехнологичното сложно решение от преди това доведе до липса на издръжливост, а сега Макларън са обратно в играта, смята Уитмарш.
В Уилямс обаче имаха грижи. Първо Пастор Малдонадо изтърва колата си (за късмет не се удари никъде – вчерашните инструкции на Патрик Хед се състояха основно в това да не троши автомобила), а след това екипът подозираше теч на масло в болида на Рубенс Барикело. Адриан Сутил се бореше за малко с ту работещ, ту неработещ KERS, но накрая ситуацията с Форс Индия-та му се нормализира.
Фернандо Алонсо и Фелипе Маса се справиха с последната свободна тренировка без драми (единствено бразилецът прави промени по предното си окачване кажи-речи до финала на изпитанията), също както и колегите им от Ред Бул. От екипа на Дитрих Матешиц обаче все пак отправили молба до ФИА да забрани ползването на подвижното задно крило, която е била отхвърлена. Причината, подозират специалисти, е повече в характеристиките на двигателя Рено.
– Вчера видяхме как Себастиан Фетел, въпреки че използва крилото, не можа да задмине Ферари-то на Алонсо. Причината е, че Ред Бул генерира толкова много аеропритискане до момента на ускоряване, че използването на устройството всъщност не им носи никакво предимство – обясни Морис Хамилтън по ВВС Радио лив.