Пилотите на Ред Бул Себастиан Фетел и Марк Уебър направиха най-бързите обиколки в първата тренировка преди неделната Гран при на Бразилия на пистата Интерлагос. Състезанието е предпоследно в календара, като и двамата имат реален шанс да спечелят короната. Трети и четвърти са други двама претенденти – Люис Хамилтън и Дженсън Бътън от Макларън, а лидерът в първенството Фернандо Алонсо (Ферари) остана едва 13-ти. Испанецът бе много предпазлив, но в крайна сметка двигателят му все пак се счупи. Съотборникът му Фелипе Маса даде 14-то време, като видимо и настройките на Ферари не бяха съвсем прецизни в първите 90 минути днес.
Тренировката започна при отлично време.Ферари имаха в програмата си проби за първи път с F-duct с изход върху основния елемент на задното крило, за да се получи по-плавно движение на потока, както вече работят системите на Рено, Ред Бул и Макларън. За предимствата на новата конфигурация списанието ни ClubS1 публикува подробен анализ в новия си брой. Ферари тестваха и още едно развитие на двойния дифузьор, с лека промяна на струята от ауспусите.
В първите минути само Себастиен Буеми с Торо Росо записа обиколка. 20 минути след началото Бътън, който има все още математически шанс за титлата, направи втори инсталационен тур, но отново се прибра в бокса.
Хамилтън също завъртя 2-3 пробни обиколки, за да провери работата преди всичко на развитото си предно крило и ново окачване, което да работи по-добре на неравностите, където имаше проблеми в състезанията през лятото. Механиците на Алонсо подготвяха за пилота си нов мотор за втората тренировка, за да не претоварят агрегатите му днес.
След като изминаха първите 30 мин, Виталий Петров (Рено) стана вторият пилот със записано време за обиколка – 1:17.098 мин (с 4 сек по-добро от това на Буеми). След още тур руснакът стигна до 1:15.574 мин. Кристиан Клийн, който замени отново Сакон Ямамото в Испания Рейсинг, даде трето постижение, а след това доближи Петров на 2 сек. Малко по-късно обаче Барикело бе много по-бърз.
В средата на времето Маса се появи на трасето със своето Ферари. Излезе и Марк Уебър.
Маса работеше със старите конфигурации на колата, австралиецът също бе много предпазлив и двамата бяха 6-ти и 7-ми. Маса се оплака от недозавиване, а Марк вдигна скоростта и стана трети зад топвремената на Барикело и Михаел Шумахер, като стигна до 1:14.113 сек. След тур бе вече с 1:13.583 сек, а най-бърз бе вече Роберт Кубица – 1:13.462 мин! В края на серията си от 9 тура обаче Уебър даде най-добро време в първата си серия – 1:13.168 мин. На пистата излезе и Алонсо, който видимо пазеше мотора си. В същото време в Макларън смениха задното крило на Бътън и му върнаха по-старата конфигурация, която той предпочита. Дженсън си върна и предишната версия на предно крило.
След малко на трасето бяха вече Хамилтън и Фетел. И двамата бяха по-агресивни, като още в третия си тур Люис бе втори, а германецът започна опитите със седмо време и в следващия си тур бе трети. След това двамата в няколко обиколки си размениха лидерската позиция и Фетел поведе в края на серията си от също 12 тура – 1:12.328 мин.
Първата си серия в тренировката започна и Бътън, който в началото бе на 1,6 сек, но се доближи постепенно до темпото на съотборника си и стана четвърти зад Фетел, Хамилтън и Уебър. Дженсън обаче бързо се прибра и работи в по-къса серия с по-малко гориво.
25 минути преди края Уебър започна и втората си серия за тренировката. Маса също го последва, както и Алонсо. Времената не се подобриха логично, като се има предвид, че в тази тренировка всички ползват само един и същи комплект гуми от твърдия тип. Все пак след нови 4 обиколки Марк пак подобри времето си и стигна 1:12.810 мин (втори зад Фетел).
Преди своята серия пък Хамилтън промени конфигурацията на окачването си.
Излязоха отново заедно с Бътън, този път в дълги серии, но също бе да направят нови най-бързи обиколки. В бокса пипнаха очакването и на Уебър и той в края заедно с Фетел направиха и трета серия от обиколки. Във Ферари пренастроиха колите си, но последните обиколки бяха прекъснати 7 минути преди края, след като Петров излетя от трасето.
Хамилтън се оплака от вибрации вследствие на петно върху гумата от блокиране при спиране, а Алонсо спря с повреда в мотора. Животът на агрегата му бе изчислен само за още 2 тура!