Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел: Бяхме прекалено бавни на правите; Уебър: Трябва да съм доволен от...

Фетел: Бяхме прекалено бавни на правите; Уебър: Трябва да съм доволен от 4-о място

37
0
Себастиан Фетел

Гран при на Китай не бе никак лесна за Себастиан Фетел. Двукратният световен шампион не стигна Q3 вчера за първи път от 2009 г., но грижите му на пистата до Шанхай не приключиха с това. Той не потегли добре на старта и отиде още по-назад в колоната (15-и). В края на състезанието вървеше в топ 3 преди гумите му да го предадат и да загуби три позиции в последните четири тура от надпреварата. В крайна сметка немският пилот на Ред Бул се нареди пети със стратегия с два бокса, докато задминалите го накрая Дженсън Бътън, Люис Хамилтън и Марк Уебър бяха с по три.

Карането в последните обиколки ставаше все по-трудно и по-трудно. Нищичко не беше останало в гумите. Опитвах се да избягам от Кими [Райконен], тъй като това бе единственият ми шанс, а накрая и той имаше същите проблеми като мен – коментира Фетел. – Ситуацията много наподобяваше на случилото се миналата година в Китай. Или поне последните пет тура. Съперниците зад мен буквално ме изядоха, след като гумите ми се съсипаха.

Себастиан обясни, че е опитал да извлече още малко представяне от последния комплект с различни похвати – баланс на спирачките, каране, каквото се сети, но не е успял да стори нищо.

Срамота е, тъй като подиумът бе толкова близо и същевременно така далеч. Добре поне, че взех нелоши точки, след като в началото бях чак 15-и. Като цяло бяхме прекалено бавни на правите и губехме много време там. Често казано, това направи изпреварванията безкрайно трудни. А и на старта се забавих прекалено. Обикновено съм бърз при изгасването на светлините, но днес май бях от последните реагирали. Явно не се бях събудил като хората. След това Уилямс-ите се удариха един в друг в първия завой и се наложи да спра, тъй като не знаех какво още ще се случи. Там загубих още места, почти изтървах Хейки Ковалайнен с Катерам-а! Със стратегията успях да се измъкна напред – допълни обясненията си Фетел.

Уебър от своя страна заяви, че четвъртото място е било възможния максимум днес за него при толкова близкото представяне на няколко екипа в челото на колоната.

По едно време видях на питборда си Р13/Р14 (13-а-14-а позиция), така че трябва да съм доволен. Допуснах грешки на обратната права при опитите си да натискам максимално, а бе ужасно трудно върху камъчетата извън състезателната линия, когато я изтървеш. Стратегията бе добра, но с три бокса винаги е риск от гледна точка на това къде ще излезеш спрямо трафика – добави още австралиецът.