Себастиян Фетел успя да победи без особени пробелеми съперниците си и в първото състезание в Индия. Новоизлюпеният двукратен световен шампион поведе още на старта и не остави никакви надежди на преследващите го пилоти. Не толкова добре се представи неговия съотборник Марк Уебър, който първо бе изпреварен в първата обиколка от пилота на Макларън, Дженсън Бътън, а в последствие бе прескочен при вторите спирания и от Фернандо Алонсо от екипа на Ферари.
Сред най-интересните моменти на пистата бе поредният удар между Люис Хамилтън от отбора на Макларън и пилота на Ферари, Фелипе Маса.
Първото състезание в историята на Формула 1 в Индия бе спечелено безапелационно от доминатора през този сезон Себастиян Фетел. Германецът успя да спечели 11-а победа за сезона, като контролираше случващото се в надпреварата от старта до финала.
Дженсън Бътън от своя страна направи поредното си много силно представяне и бе в близост до шампиона през цялото състезание, държейки го в напрежение до края. Все пак англичанинът трябваше да се задоволи с втората позиция, след като болида на Ред Бул за пореден път показа превъзходството си пред този на Макларън. Фернандо Алонсо пък се възползва от слабото представяне на Марк Уебър и успя да се качи на последното място на подиума.
Останалите точки останаха за пилотите на Мерцедес, Михаел Шумахер и Нико Розберг, заели пета и шеста позиция, следвани от Люис Хамилтън (Макларън), Хайме Алгерсуари (Торо Росо), Адриян Сутил (Форс Индия) и Серхио Перес (Заубер).
Старта бе даден при чудесни атмосферни условия. Температурата на въздуха бе 30 градуса, а тази на асфалта 38 градуса. Първите 11 състезателя на старта бяха с меките гуми. Многото прах на трасето обаче затрудняваше допълнително пилотите. На старта Себастиян Фетел успя да запази позицията си след като контрира атаката на Марк Уебър. Австралиецът бе на втора позиция, но още в третия завой бе изпреварен от Дженсън Бътън. Зад тях Фернандо Алонсо бе четвърти, а Фелипе Маса успя да изпревари Люис Хамилтън. Нико Розберг бе седми, следван от направилия чудесен старт Михаел Шумахер.
В дъното на колоната пък се получиха сблъсъци още на първия завой. При тях пострадаха Тимо Глок от екипа на Маруся Върджин, Камуи Кобаяши (Заубер) и Ярно Трули с Лотус. При втория завой пък проблеми имаха и двамата пилоти на Уилямс, Пастор Малдонадо и Рубенс Барикело.
Нещата бързо се сортираха и след три обиколки Фетел вече водеше със сериозна преднина пред Дженсън Бътън, Уебър, Алонсо, Маса и Хамилтън. Уебър на няколко пъти се опита да си върне позицията, но с напредването на надпреварата и загряването на гумите Бътън успя да натрупа сериозна преднина.
В 17-ата обиколка започнаха първите спирания на пилотите в челото. Първи това направиха Уебър, Алонсо и Хамилтън, като позициите им останаха непроменени. Тур по-късно през бокса минаха Маса и Розберг, последвани в следващия от Бътън. Водачът Фетел влезе в питлейна в 20-ата обиколка, а класирането на първите шест остана без промени.
Единствената промяна бе в разликата между петия и шестия, Фелипе Маса и Люис Хамилтън. Пилотът на Макларън настигна съперника си от Ферари и опита атака в четвъртия завой. Маса обаче остана отпред след като зае вътрешната част на завоя. Това обаче се промени в 25-ия тур, когато Хамилтън не изразходва напълно ресурса на системата KERS в дългата права, и благодарение на него успя да влезе от вътрешната страна при наближаването на четвърти завой. Там обаче той не бе достатъчно напред и Фелипе Маса реши да затвори треакторията, като обаче не остави достатъчно място на Хамилтън. Последва удар между двамата, като пораженията от него този път не бяха особено сериозни. Двамата все пак загубиха позиции, като Хамилтън дори бе принуден да мине през бокса за смяната на предното си крило.
Маса от своя страна получи наказание с минаване през бокса само пет обиколки по-късно след като стюардите, начело с Джони Хърбърт прецениха, че в този случай той е виновен за инцидента. Бразилецът влезе в бокса в 32-ия тур, а само един по-късно направи и второто си спиране за смяна на гуми. В 34-ата обиколка обаче Маса направи грешка подобна на тази в квалификацията като в същия шикан счупи своето окачване, този път от лявата страна.
В 38-ата обиколка Уебър мина през бокса, а двете обиколки оставане на пистата в повече помогнаха на Алонсо да изпревари австралиеца при връщането си на пистата.
Едва в 47-ата обиколка Бътън влезе в бокса и отново се върна на пистата втори, а тур по-късно без проблеми през пита мина и Фетел. Германецът отново поведе, макар че съперникът му за кратко успя да намали преднината му заради по-дългото време необходимо да загреят твърдите гуми. Скоро обаче Фетел отново започна да прави добри обиколки и интригата изчезна.
Такава по-скоро имаше за третото място, защото както бе ясно предварително болидите на Ферари изпитваха трудности с боравенето с твърдите гуми, за разлика от тези на Ред Бул. Уебър обаче не успя да се възползва от това предимство, стопено от топлото време и голямото количество отложена гума на пистата.
Така позициите в челото останаха без промени, а Люис Хамилтън завърши зад пилотите на Мерцедес (разменили позициите си при последните спирания в бокса), след като загуби много време след инцидента с Маса.
С второто си място Дженсън Бътън взе преднина пред Фернандо Алонсо в борбата за втората позиция в шампионата. Англичанинът води с 13 точки пред испанския си съперник и с 20 на Марк Уебър, който за пореден път не успя да използва потенциала на шампионския болид на Ред Бул.