Ferrari планират да намалят с малко продажбите си – до около 7000 автомобила на година, за да запазят ексклузивността на бранда. Президентът на компанията Лука ди Монтедземоло обясни, че качеството също е важно, не само количеството.
– Взехме това решение, тъй като е важно и за културата на дилърите. Те трябва да разберат стойността на качеството, не само тази на обемите – каза маркизът на стратегическа презентация в базата на Ferrari в Маранело.
Компанията ще увеличи печалбите си чрез специални версии на моделите си, които да направят притежанието на едно Ferrari още по-ексклузинто за потребителите. Съвсем скоро, на автомобилното изложение в Женева, бе представен последният суперавтомобил от Маранело – хибридът LaFerrari, който струва около милион евро.
През 2012 г. Ferrari реализираха 7318 коли. За първото тримесечие 2013-та търговската печалба (тоест тази преди данъци и такси) се качи с 43% до 80 млн. евро. Приходите скочиха с 8% до 551 млн. евро.
Ferrari планира да наеме 250 работници тази година. 200 от тях ще правят двигатели за Maserati – това пък е част от плановете на Fiat да повишат продажбите на тази марка, като компенсират количествата с по-високо качество и оборудване. Според главния изпълнителен директор на Lamborghini Стефан Винкелман се очаква тази година скоростта на реализация на автомобили в сегмента на суперспортните модели да спадне.
Ди Монтедземоло пък добави, че Fiat Group не възнамеряват да продават акции на Ferrari вследствие на плановете си да се слеят с Chrysler Group. Компанията от Маранело води разговори с Apple за по-сериозно партньорство в областта на автомобилния инфотейнмънт.