Ferrari отбеляза рекордна финансова година през 2012-а с увеличени с 8% (до 2,433 млрд. евро) приходи. Компанията е доставила 7318 автомобила (растеж от 4,5%) и е с печалба 244 млн. евро след рекордни продажби в САЩ, Китай, Германия и Великобритания. Тези резултати са най-добрите в 66-годишната история на марката и бележат подобрение по всички показатели спрямо предишната година с върхови постижения – 2008-а, при това в далеч по-неблагоприятен икономически климат.
Компанията освен това е направила значителни инвестиции през 12-те месеца на миналата година. Те възлизат на 324,3 млн. евро (спрямо 280 млн. евро през 2011-а) и са изцяло дело на Маранело благодарение на стабилните постъпления във фирмата.
– Всички сме невероятно горди, че приключихме годината с такива резултати въпреки лошите икономически условия в множество европейски държави и особено трудната ситуация в Италия. Заслугата за това е на всички във Ferrari, силата на бранда, иновативната гама и постоянното ни разрастване на автомобилните пазари по света – коментира президентът на Ferrari Лука ди Монтедземоло.
Ferrari реорганизира търговската си мрежа така, че понастоящем има четири координационни центъра – Америка, Европа и Близкия изток, Китай, Далечния изток.
Марката е с рекордни продажби в САЩ през 2012 г. – за първи път са реализирани над 2000 коли (2058), което е с 14,6% повече от предходната година. Растежът във Великобритания е 20,4% (673 автомобила), 17,4% в Швейцария (357), 8,2% в Германия (750). В Италия обаче е регистриран спад от цели 46%, след като едва 318 Ferrari-та са стигнали до новите си собственици.