Фернандо Алонсо (Ферари) спечели първата си победа за сезона, след като триумфира в днешната Гран при на Китай. Той изпревари съперниците си Кими Райконен с Лотус и Люис Хамилтън (Мерцедес) в едно невероятно напрегнато и оспорвано състезание – битка на стратегии и каране. Четвърти финишира Себастиан Фетел (Ред Бул), който запазва лидерската си позиция в шампионата. Германецът се опита с различна тактика да компенсира липсата на достатъчно добро темпо при шампионите през този уикенд и атакува до последния метър, но не можа да се качи на подиума, тръгвайки от девето място на старта. Съотборникът му Марк Уебър пък нелепо отпадна. Той тръгна последен със сменени предавки, съединител, задно окачване, долна част на задното крило. Потегли добре, но този път недобре закрепена гума го провали.
След вчерашната игра в квалификацията първите 7 коли на старта бяха с меките гуми за уикенда – софт. За тях се знаеше, че трудно ще издържат десет обиколки. Следваха Дженсън Бътън, Фетел и Нико Хюлкенберг – очаквано с твърдите гуми.
След изгасването на светлините Хамилтън от първата си позиция пое напред. Вторият на старта Райконен се забави и пред него минаха и двете коли на Ферари – Алонсо и Маса. Кими бе четвърти пред Нико Розберг, Ромейн Грожан, Даниел Рикиардо, Дженсън Бътън и Фетел. След първия тур Уебър веднага спря в бокса и смени меките гуми, с които започна състезанието.
Хамилтън не можа да се измъкне пред Алонсо и за два тура дистанцията остана под 1 сек – 0,8 сек пред Алонсо. Маса бе по-бърз от испанеца във втория тур с 0,2 сек и бе само на 0,3 зад гърба му. Райконен бе на още 0,6. Битката бе невероятна от самото начало, защото малко по-назад Грожан бе най-бързия пилот от всички. В третата обиколка Алонсо се доближи само на 0,2 сек до Хамилтън, а Маса оставаше на 0,3 сек зад него. В четвъртата пилотите на Ферари бяха още по-бързи и изпревариха Хамилтън в началото на петата, неговите гуми първи от пилотите в челото свършиха. По-назад Фетел изпревари Бътън и натисна втория Мерцедес с Розберг. И двете сребърни стрели трябваше да минат през бокса рано, където спря и Адриан Сутил. Върху него на 14-ти завой налетя Гутиерес и Форс Индия-та с разбито крило се запали.
В 7-ата обиколка в бокса за смяна на меките гуми спряха Алонсо и Кими, последваха ги Маса и Грожан и така начело излезе Нико Хюлкенберг с твърдите гуми пред Фетел, Бътън, Перес и Ди Реста, които също бяха тръгнали с медиум.
В началото на 9-ата обиколка Алонсо изпревари Верн, който единствен от топ 7 на старта още не бе сменил своя софт и се доближи на 0,7 сек от Ди Реста. След него и Хамилтън изпревари Верн, следваха Кими и Ботас, а зад тях битка водеха Маса и Уебър, който след старта от пита и ранния си бокс бе вече с по-износен медиум.
В челото Хюлкенберг водеше с 0,7 сек на Фетел, а Бътън бе на още 3,3 сек. На 10,3 сек зад тях бе първият пилот сменил гуми – Алонсо.
Температурата на асфалта слезе до 31 градуса след 10 тура, което бе добра новина за лидерите, на които предстоеше поне една серия с меки гуми.
В началото на 13-ата обиколка Алонсо изпревари Ди Реста на стартовата права и пред него бе Перес, чийто гуми бяха два пъти по-износени от тези на испанеца и той изпревари и него в следващия тур.
След 14-ия тур Хюлкенберг и Фетел заедно спряха в бокса, като механиците на Ред Бул бяха много по-бързи и Себастиан излезе пред съперника си.
В същото време съотборникът му Уебър на свои ред атакува Верн и двете коли се удариха. Със счупено предно крило Марк тръгна към бокса. Стигна до там, смени и гуми, но механиците не закрепиха добре задна дясна и тя излетя на последния завой в следващия тур, като едва не предизвика меле. С нея едва се разминаха колите на Маса, Фетел и Хюлкенберг.
Миг по-късно Кими Райконен атакува Перес и го закачи в задната част, чупейки носа си. Остана с повредата на пистата до края – нищо, че загуби сцепление в предната част.
Бътън таки и не влизаше в бокса, а зад него на метри вече бе Алонсо. Хамилтън пък следваше испанеца на 5,1 сек. Люис стопи една секунда от този аванс на съперника си, докато той се опитваше да изпревари Бътън и успя да направи това в 21-ата обиколка. По-назад Фетел си пробиваше пак път напред като изпревари Маса.
В 21-ата обиколка втори бокс направи Нико, а след тур и Хамилтън заедно с Кими, за чийто инцидент с Перес комисарите постановиха, че няма да има последствия. Веднага след това в 22-ата обиколка Нико спря в бокса с повреда.
В 23-ата обиколка Алонсо и Бътън спряха заедно в бокса за втори и първи стоп. Дженсън очевидно щеше да се опита да направи състезанието с два стопа, но го разследваха (както и Грожан) за използване на DRS в зона с жълти знамена, което обаче остана да се решава след финала. Начело бе Фетел пред Хюлкенберг, Алонсо, Бътън и Хамилтън, който с този втори чифт нов медиум бе най-бърз на пистата в този момент.
Алонсо изпревари Хюлкенберг и вече бе втори зад Фетел, зад тях Хамилтън се залепи зад Бътън в битка за четвърто място. Дженсън попита какви са гумите на съперника и дали да се бори с него и му обясниха, че трябва да води битка. Люис обаче изпревари своя бивш съотборник в 27-ата обиколка и продължи да се бори с Алонсо, който бе най-бързия пилот и задмина на свой ред Фетел и поведе в състезанието в следващия тур.
Така след 30-ата от общо 56 обиколкли лидер бе Алонсо. На 2,3 сек зад него бе Фетел, на още 7,3 Хамилтън. На още 1,1 сек вървеше Бътън и зад него на 0,3 сек бе Кими със счупения си нос, който обаче мина пред Дженсън.
В 31-ата обиколка Фетел направи втория си стоп и отново сложи по-твърдите гуми медиум. Върна се на пистата зад Фелипе Маса и Ди Реста, но веднага изпревари и двамата и се качи до шесто място. Пред него бе Хюлкенберг, който също както Бътън опитваше състезание с два стопа и шампионът задмина и него, доближавайки Дженсън на 5,6 сек.
Напред Алонсо водеше с 11,6 сек пред Хамилтън, който бе преследван от Кими, въпреки влошената аеродинамика на Лотус-а.
В 34-ия тур Кими спря отново в бокса след 13 тура с медиума и повреда. Поиска обаче само една идея по-голяма притискане отпред, а не пълна смяна на носа, която би го забавила и продължи. Това бе третият му стоп и бе решаващ. След излизането си от бокса Люис се оказа зад Кими и започнаха битка.
Алонсо поддържаше аванс от над 19 сек пред Фетел и още не бързаше с третия си стоп. Направи го в 40-ата обиколка, като сложи медиум, последния нов чифт. Излезе втори зад Фетел, но далеч пред преките си съперници за победата Хамилтън и Кими.
Стюардите пък намериха, че половината коли са отваряли DRS в зона със жълти знамена, но обявиха разследване след финала, което поставя резултатите днес под въпрос!
След като загря гумите си, Алонсо изпревари Фетел, чийто медиум бе вече износен в 42-ата обиколка. Той се обади на рейсинженера си да измислят начин да са по-бързи и получи отговор, че търсят начин да стигнат целта, но гумите лимитират стратегията.
В 50-ата обиколка за последните 6 тура Бътън спря за меки гуми и излезе седми. След обиколка в бокса спря и Фетел за меки гуми и това означаваше загуба на позиция на подиума. Излезе от бокса четвърти, зад Кими и Люис. Бе супербърз с меките гуми, но Хамилтън бе на над 8 сек. За една обиколка Фетел стопи 3 секунди от тази разлика, но след още тур софт щяха да загубят качествата си и да завърши състезанието.
В следващия тур се доближи на 2 сек и влязоха в последната обиколка. Фетел натисна още, но в трафик от изостаналите коли на Катерам и Маруся, Хамилтън все пак запази третото си място пред Фетел, който атакува в последните завои.