Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари залага на еволюция вместо революция при F138

Ферари залага на еволюция вместо революция при F138

89
0
Ферари F138

В последните три години Ферари на два пъти губи титлите в последните състезания. Сега обаче целта е новото F138 да донесе успехите, пропуснати в изминалите години. Днес тези надежди бяха изразени и от двамата пилоти на екипа, Фернандо Алонсо и Фелипе Маса. Това разбира се е и надеждата на тим шефа Стефано Доменикали, който с изключение на титлата при конструкторите от 2008 г. не успя да се доближи до успехите, постигнати под ръководството на неговия предшественик Жан Тод.

Точно в 11:46 ч. българско време бе свалено покривалото на колата и първото нещо, което направи впечатление бе, че за разлика от F2012, F138 не разполага със стъпаловиден нос. Факт, който със сигурност е накарал милионите привърженици на Скудерията да въздъхнат с облекчение. Другият интересен факт, свързан с носа, е че той е повдигнат максимално нагоре и самата му форма е модифицирана.

Окачването пък остава, както и през миналата година, вярно на концепцията пулрод. През миналата година въвеждането му донесе известно объркване в първите състезания, но в последствие пък начинът му на работа и настройките бяха разгадани и се очаква през тази година да е значително подобрено.

Изпускателната система поне в момента изглежда доста конвенционална, но там със сигурност ще има промени в предсезонните тестове. Това едва ли важи обаче за кутиите на радиаторите, които са скъсени максимално. Това трябва да даде възможност за повече варианти при отвеждането на въздушния поток към задното крило.

Промени има също така в частта около еърбокса, където зад него се забелязва отвор, чиято функция е свързана вероятно с пасивния DRS. Основата на задното крило също, както при Макларън МР4-28, е сцепена, като целта тук е да се подобри притискането в задната част на колата.

Като цяло колата изглежда доразвитие на идеите от миналата година и това бе потвърдено и от думите на Стефано Доменикали:

„Разбира се, колата е еволюция на миналогодишната, защото правилата остават непроменени в сравнение с миналата година. Става дума обаче за една ранна версия, като колата ще се промени значително до първите състезания. Налице обаче е стремежа на отбора, колата да е бърза още от началото на сезона.”

Аеродинамиката бе сериозният проблем на Ферари през миналата година и именно заради това там е обърнато сериозно внимание. Работата по нея обаче, както вече неколкократно повтаряхме, не е извършена в Маранело, а съоръженията на Тойота в Кьолн. Целта е да се избегнат проблемите от миналата година, когато данните от аеротунела бяха тотално различни от тези на пистата. Надеждите са да не бъдат допускани грешките, които миналата година стопираха отбора в предсезонните тестове. За това бе привлечен и Луи Бижоа от Мерцедес, който трябва да помага на шеф дизайнера Николас Томбазис. Към тях трябва да прибавим и друг експерт по аеродинамика – бившият служител на Уилямс, Мартин Бестър.

Техническият екип на Скудерията, както разкри Доменикали, е разделен на две части, като едната работи и ще работи по колата за тази година, докато другата е съсредоточена върху 2014 г.

Въпросителните около Доменикали обаче остават. Той често е критикуван от италианските медии заради липсата на успехи в последните 5 години. Говори се дори, че той е насочил погледа си към нова работа извън Скудерията, докато президентът Лука ди Монтедземоло подготвял смяна на върха. Ако това стане по време на сезона е възможно Доменикали дори да не успее да събере плодовете на своята работа.

От финансова гледна точка пък всичко изглежда прекрасно за италианците. Серийните им продукти бележат скок в продажбите, особено в развиващи се пазари като Китай, а освен това вчера бе обявен и нов сериозен спонсор от демократичната народна република. Така отбора може да се похвали с един от най-големите бюджети във Формула 1, след като договорите с швейцарската фирма за часовници Hublot, руската софтуерна компания Kapersky Lab и бразилския производител на енергийни напитки TNT, бяха подновени.