Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари търсят 0,2-0,4 сек с новости по изпускателната система и крилата за...

Ферари търсят 0,2-0,4 сек с новости по изпускателната система и крилата за Индия

55
0
Никола Томбазис

Ферари ще продължат да развиват болида си F2012 до края на настоящия сезон във Формула 1, заяви главният конструктор на Скудерията Никола Томбазис. Екипът ще даде всичко от себе си, за да води Фернандо Алонсо битката за титлите до финала на първенството. Испанецът отстъпи лидерството в генералното класиране след Гран при на Корея, но пък тимът се върна на втората позиция при конструкторите.

Все още водим битка за шампионата и затова продължаваме с развитието на автомобила. В момента нямаме предимство и трябва да атакуваме, да имаме наистина агресивен подход в развитието за последните четири старта, да имаме нови неща за всеки един от тях и да се борим за победите. Трябва да призная, че чувствата ми относно темпото на работа по колата и резултатите й тази година са смесени. Имаше период, когато развитието ни бе по-добро от това на съперниците и това ни позволи да компенсираме лошия старта на сезона. В последните няколко надпревари обаче прогресът ни не бе според очакванията. Смятахме, че отделни компоненти ще подобрят конкурентоспособността на болида, но това не се случи. Затова изостанахме от съперниците. Това обаче не означава, че не сме напреднали по отношение на развитиетокатегоричен е Томбазис в последното издание на Ферари Рейсинг Нюз.

Той обясни (за пореден път), че проблемите възникват основно от разликите между получените при изпитания в аеродинамичния тунел данни и тези от реалните тестове на писта.

– Всичко, изпробвано в аеротръбата, е само модел и никога не може да е напълно реално. Информацията от тунела няма как да пасва на 100% на тази от трасето. Имаше няколко неприятни изненади от страна на новите компоненти напоследък, но желанието ни бе да ги оправим веднага и да разберем къде сме сбъркали. Затова проведохме аеротест преди Индия, на който направихме контролни проверки на последните ни елементи. Получихме някои наистина интересни отговори и вярваме, че те ще ни помогнат да възстановим скоростта си в идващата Гран при на Индия – добави главният конструктор.

На Буд Интернешънъл новостите за Ферари F2012 са в областта на изпускателната система, дифузьора и крилата. Разчита се те да подобрят темпото на болида с от 0,2 до 0,4 сек, но тест пилотът на Скудерията Марк Жене е цитиран от испанската агенция EFE да казва, че промените не са особено големи. Наскоро и шефът на екипа Стефано Доменикали заяви, че се търсят минимум 0,2 сек подобрение (според последните изчисления).

Проблемът с данните от аеротунела и реалните изпитания не е нов за Ферари. Според Томбазис има много причини, поради които се случва подобно нещо: калибриране, разлики в потоците в изкуствена и реална среда, разлики в обтичането и т.н.

– Работата на аеродинамиката в един модерен F1 болид е хиперсложна и се базира на взаимодействието между различни компоненти и множество малки детайли. Затова е лесно да се допусне грешка. Нещата не могат да се разглеждат в черно и бяло и не може да се очаква тръбата да дава перфектни резултати във всички области. Имаме някои проблеми, но това не означава, че цялата работа в тръбата е безполезна – обясни той.

Томбазис повтори, че аеродинамичния тунел на Ферари ще бъде затворен известно време тази зима, а работата в друг (този на Тойота в Кьолн) ще помогне за продължаване проектите на тима, като същевременно ще даде възможност за сравнение на данните от двете съоръжения. Според него стабилността на правилата дава възможност на отбора да продължи да развива настоящия си болид без това да влияе пагубно на работата по колата за догодина:

– Работата ни по аеродинамиката на F2012 е от полза и за този, и за бъдещия автомобил. В състояние сме да се трудим по слабите места на сегашния болид, докато основните структурни елементи на този за 2013 г. са вече готови: шаси, скоростна кутия, механична конфигурация, окачване, крашструктури. Части от новата кола са вече в производство. По аеропакета все още има доста работа, но ще се концентрираме изцяло върху него след приключване на сезона.