Ферари ще се опитат да върнат своята Системата за регенериране на кинетичната енергия (KERS) за надпреварата в Бахрейн. Поради съображения за сигурност и надеждност италианският тим предпочете да лиши в Китай F60 от технологията. По-тежкият Кими Райконен не изглеждаше да има нещо против, но лекичкият Фелипе Маса призна в Шанхай, че това определено го ощетява.
„Това е още една сфера, в която трябва да работим – да започнем да я ползваме възможно най-скоро“ – каза бразилецът.
Фундаменталните подобрения по колата ще трябва да почакат до Барселона следващия месец. Шефът на тима, Стефано Доменикали, обаче също бе категоричен, че ще се опита да върне KERS възможно най-скоро.
„Колата ще бъде същата като тук“ – каза той преди напускането си на Китай. „Ще се опитаме обаче да карамe с KERS отново.“
И докато в Австралия и Малайзия караха седем коли с KERS, то в Китай вече бяха само три. Рено засега се отказват от системата, като основният й опонент, Флавио Бриаторе, каза пред испанските медии, че е най-добре системата да бъде ползвана като „котви в морето“.
„Ще анализираме данните. BMW изглеждаше да имат най-голяма полза, а те също се отказаха от нея“ – каза италианецът. „Според мен това бе едно драматично упражнение по пилеене на пари.“
Браун GP все още не ползват системата на Макларън Мерцедес, но според Рос Браун KERS ще бъде „много важен аспект през втората половина на сезона.“