Ферари ще разследват какво се случи с предното крило на колата на Фелипе Маса през уикенда за Гран при на Индия. Бразилецът изпробваше новата конфигурация, която е за болида за 2012 г. и вибрациите в нея бяха наистина много силни – дотолкова, че компонентът на моменти се удряше в асфалта.
Работата по автомобила за следващия сезон върви със сериозни темпове в Маранело, така че инженерите трябва да разберат какво точно стана с крилото. Поведението и огъването му предизвика доста реакции в падока. Маса бе най-бърз във втората свободна сесия в петък, но в събота не завърши квалификацията, след като предното му окачване се строши при качване на бордюр. От Ферари признаха, че експериментират с гъвкавостта на отделни елементи в рамките на правилата на ФИА, като в Индия имаха три различни варианта на крилото. Поведението на един от тях озадачи и самия тим – използваният в петък следобед и в началото на последната свободна сесия. Специалистите от Скудерията дори провериха компонента с тестовете за натоварване на федерацията. От там пък засега няма признаци на тревога относно елемента, но ситуацията може да се промени.
– Беше ясно, че регистрирахме доста странно поведение от това конкретно крило в определени условия. Не се случваше всеки път, когато го използвахме, но пък ситуацията бе видима. Трябва да разберем какъв е проблемът. Или по-скоро не проблемът, а необичайното поведение на крилото – заяви шефът на Скудерията Стефано Доменикали, допълвайки, че компонентът е бил напълно идентичен с използвания от Фернандо Алонсо.
Италианецът добави, че отборът е решил да смени носа при питстопа, тъй като Маса така или иначе влизаше със спукана гума.