Ферари са съсредоточени върху откриването на проблема с болида 150° Italia в опит да наваксат изоставането от Ред Бул и Макларън, бе категоричен техническият директор на Скудерията Алдо Коста на Сепанг. Предприетият подход включва цялостна оценка – не само на болида и случващото се на пистата, но и във фабриката в Маранело. Пълна яснота относно ситуацията ще помогне за решаване на проблемите, убедени са в тима.
– На последния тест в Барселона имахме голямо количество нови неща по колата. Някои от тях проработиха според очакванията, но други – свързани с предната част на автомобила – бяха по-малко ефективни и в Мелбърн се оказахме с недостатъчно добро представяне. Нека е ясно обаче, че настоящата версия на болида е по-бърза от представената във Валенсия, макар да не подобрихме нещата толкова, колкото ни се искаше – обясни Коста.
Според него след изясняване на проблема ще има нужда от агресивно развитие на автомобила – нещо, което бе посочено и от Фернандо Алонсо след квалификацията за Гран при на Малайзия.
– Работим по различни неща. Ще има нещо ново в Китай, по-значителни ще са промените за Турция и останалата част от сезона. Дали ще е достатъчно? Не знам отговора на този въпрос, но е ясно, че ще се наложи да работим повече от останалите, още повече, че разликата днес бе още по-голяма, отколкото миналия сезон. Трябва да сменим подхода си, за да успеем – допълни Коста. – Времето вчера, изкарано в аеортестове, бе за сметка на работата по настройките и изучаване поведението на гумите. Въпреки това направихме прогрес и това пролича в квалификацията.
Целта конкретно за днес е постигната според шефа на отбора Стефано Доменикали – класиране веднага след Ред Бул и Макларън на стартовата решетка. Разликата със секунда в сравнение с полпозишъна обаче притеснява и него, и хората му. Италианецът бе поредният човек, споменал вероятността метеорологичните условия в надпреварата да са променливи, а това би направило състезанието непредсказуемо.
– Решихме да използваме меки гуми още от Q1, защото разликата между двата типа тази година е значително по-голяма, отколкото през миналия сезон и няма смисъл да се поемат рискове. Ясно е, че това влияе зле на ситуацията в Q3, тъй като тогава пилотите ни имат само по един комплект софт на разположение. За момента обаче това е най-добрата стратегия – разясни отново протичането на квалификация зам.-техническият директор и отговарящ за операции на пистата Пат Фрай.