Докато от BMW Заубер се отказаха от своя KERS за Гран при на Испания, Ферари потвърдиха, че техният пакет F60 ще бъде оборудван със системата този уикенд в Барселона.
Подобно на базирания в Хинвил тим, италианците също ще представят мащабни аеродинамични подобрения за Каталуня. Предполага се, че поради видимо по-малките кутии на радиаторите не е останало достатъчно място за системата KERS.
„В момента работим върху ново решение“ – потвърди шефът на тима, Марио Тайсен. „Така или иначе KERS не е подходяща за Монако, а за Истанбул вече ще представим нов пакет. Ще изследваме из основи отново цялата концепция на KERS.“
Тайсен е на мнение, че е малко вероятно всички отбори да се откажат от KERS: „Сигурен съм, че през втората половина на сезона най-бързите коли ще бъдат с KERS.“
Рено също няма да карат със своята технология за регенериране на кинетична енергия в следващите две състезания, но се оказва, че това не важи за Ферари.
„За нас KERS е огромно предимство. Това се видя при директното сравнение по време на петъчните тренировки в Бахрейн“ – каза Фелипе Маса, който ще е един от малкото пилоти с KERS в Испания. Тест пилотът Марк Жене, който направи шейкдаун на най-новия пакет на Ферари на пистата Вайрано, потвърди наличието на KERS.
„Не можем просто да махнем системата от колата“ – отбеляза испанецът.
За да компенсира високата маса на KERS, болидът F60 на Кими Райконен ще бъде с шест килограма по-лек от този на съотборника му, Маса. От Монако бразилецът също ще има по-лека версия на шасито.