За Ферари битката за титлите през този сезон изглежда почти безнадеждна. Докато на Спа и Монца, където не се изискваше сериозно аеродинамично притискане Скудерията отбеляза напредък, сега в Сингапур изглежда нещата се върнаха на положението от Унгария. И така докато противниците от Ред Бул явно успяха да подобрят значително колата през лятната пауза за бързите писти, то от Ферари определено не са отстранили слабостите си на по-бавните.
Така картината от първия ден изглеждаше направо плачевна. Докато Фернандо Алонсо успя да намери място в топ 10 макар и с изоставане от почти 1,5 сек спрямо Себастиян Фетел, то Маса бе безнадеждно бавен с 2,6 сек по-слаб резултат от този на водача. Това отговаряше съответно на шесто и 15-о място след края на първия ден. Алонсо се оплака от липсата на достатъчно скорост, оценявайки, че в момента отборът се намира там, където бе преди лятната пауза.
“Мисля, че Фернандо има право”, заяви ръководителят на проекта F138, Симоне Реста. “Очертава се труден уикенд за нас и смятаме, че ще е трудно да се преборим дори с Мерцедес и Лотус. Дори Макларън може да представлява трудност. В сравнение с предишните две състезания разликата е много голяма.
Все пак смятаме, че днес не успяхме да извлечем максимума от колата. Имаме още доста работа по отношение на настройките и работата с гумите. Трябва да намерим правилния баланс. Освен това трябва да направим внимателен анализ на данните, за да може да разберем промените, направени по колата. Да оценим дали те са положителни или отрицателни.”
Ферари пристигна в Сингапур с промени по предното крило и пода, донесени са и някои други нови елементи. Първоначално в Скудерията са смятали, да намалят темпа на развитие, ако на бързите писти не бъде постигнато намаляване на преднината на Ред Бул и Себастиян Фетел. Точно този сценарий е налице в момента. Все пак още не е ясно, дали от Ферари ще пренасочат всичките си ресурси за следващата година.
“Това, което виждаме в момента е резултат на развитието, което направихме през лятото, преди седмици, дори месеци”, продължава Реста. “Продължават да се правят проучвания в аеротунелите и развитието продължава, но скоростта му ще бъде намалена през идващите седмици.”
Genau dieses Szenario ist nun eingetreten. Bleibt Ferrari also seinem Plan treu, oder investiert man weitere Energien in den Titelkampf? „Was wir heute am Auto sehen, ist ein Ergebnis der Entwicklungen, mit denen wir im Sommer begonnen haben, vor Wochen und Monaten“, erklärt Resta. Es werde nach wie vor Forschung und Entwicklung im Windkanal betrieben, verrät er, „wir werden das aber schrittweise in den kommenden Wochen zurückfahren.“