Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари са подобрили още издръжливостта на двигателя си

Ферари са подобрили още издръжливостта на двигателя си

40
0
двигател,Ферари

Ферари са работили по подобряване издръжливостта на двигателя си, заяви шефът на отдела за мотори и електроника Лука Марморини след представянето на новия автомобил на Скудерията F138.

Агрегатите са замразени от няколко години, но въпреки това инженерите се стараят да подобрят показателите им в разрешените граници.

Не ни е позволено да правим директни модификации, така че се трудихме основно по подобрение издръжливостта на двигателя, с който ще е F138 – обясни Марморини. – Постигнахме напредък по този показател благодарение на анализите още от миналогодишните зимни тестове. През 2012-а не само увеличихме издръжливостта, но и намалихме разходите. За тази година има промени, насочени към по-добра работа на мотора като компонент от цялостния пакет. Грижим се и за представянето, но там става дума за работа повече по горивото и лубрикантите. Стараем се да намалим спада, случващ се с всички агрегати за Формула 1 по време на жизнения им цикъл. Целта ни е двигателят да е на едно и също ниво от първото до третото си състезание.

По отношение на електрониката екипът на Марморини се е постарал да намали теглото й в автомобила и това е довело до някои иновативни решения.

– Има обаче е един нов, важен елемент за този сезон. За първи път ще използваме стандартната електронна система TAG 320, която ще формира базата на влизащата в употреба през 2014 г. Въвеждането на този нов ECU (electronic control unit) означаваше развитие на нов софтуер, тестването му и развитие на специфичен програмен инструментариум – допълни Марморини.

Системата KERS пък е с намалено тегло и подобрена ефективност.

Марморини също засегна темата за сериозните промени, предстоящи за 2014 г. Той смята предизвикателството за много интересно и вярва, че ще има полза от тях:

– Благодарение на тези правила ще има значителен пренос на технологии от Формула 1 към GT производството ни. Работата е много – далеч повече, отколкото само конструирането на нов двигател и турбокомпресор: тя включва нова система, нов начин на мислене, нови неща за изпробване. Заради всичко това правим необходимите промени в екипа и инфраструктурата си. Имаше време за идеи и хипотези – сега трябва да довършим плановете си.