Ферари са подобрили организацията в аеродинамичния си отдел в сравнение с последните години, отчете шефът на отбора Стефано Доменикали.
Аеродинамиката бе слабо място на Скудерията от няколко години насам. Екипът направи няколко промени в персонала си, с идеята да подсили отбора и да се внесат иновативни идеи. В Маранело бяха привлечени Джеймс Алисън (технически директор) и Дирк де Беер (шеф на аероотдела).
– Знам, че подобрихме организацията си в няколко области, където бяхме слаби. Най-вече в аеродинамиката. В миналото ясно се видя, че не можехме да извлечем максимума от обдухваните дифузьори, така че съм уверен, че поехме по правилния път. Въпрос на време е, но бих казал, че трябва да сме внимателни при правенето на заключения в момента. Мерцедес бяха най-добрите по отношение на представяне и това е нашата цел. Не трябва да забравяме, че мина едва второто състезание, така че оценките трябва да са много внимателни. Само помислете за това, че след първите тестове хората смятаха, че с Ред Бул е свършено. Трябва да сме спокойни – каза Доменикали в интервю за formula1.com.
Италианецът отбеляза, че за да се подобри скоростта на F14 T, колата трябва да се развива на практика във всички области, както и че екипът трябва да работи върху двигателя и по-точно баланса между мощността, доставяна от агрегата, и тази от електрическите системи. Той не пожела да коментира кога ще има резултати от подобренията, като заяви, че най-важното е постоянното развитие, а не празните приказки.
Доменикали също така сподели, че спортът е важен за компанията от гледна точка на приложението на технологиите от Формула 1 в серийните автомобили. На въпрос колко средства са инвестирали в развитието на 1,6-литровите V6 турбомотори и системите за задвижване на автомобилите за 2014 г., той отговори:
– Много пари. Трябваше да вложим средства в нови технологии, така че бе сериозна инвестиция. Уверен съм, че ще е полезно в бъдеще за колегите ни от GT отдела, защото определени технологии ще станат част от производството на спортни коли. Не знам точно кога (това ще се случи) при нашата марка, но това са напреднали технологии, както в миналото с въвеждането на тракшън контрола. Никой в началото не мислеше, че ще е възможно да се пренесат в другия отдел на компанията, но се случи. Преди години не бихте си представили да има KERS във Ферари, но сега LaFerrari разполага с тази система, развита заедно с екипа от F1.