Поредният изключителен модел показа Ферари на изложението в Женева през тази седмица. Публиката видя спортния 599 GTB, което е съкращение от Gran Turismo Berlinetta.
Президентът на компанията маркиз Лука ди Монтедземо описа колата като най-доброто спортно купе, което фирмата е направила досега и нов еталон в създаването на подобни автомобили изобщо.
Моделът е наследил всички развити вече решения от легенди като F40 и целия шампионски опит на Ферари от последните години във Формула 1.
Музиката на двигателя, който е V12, ни връща към спомена за съвсем лимитираната серия Енцо и спомените за тези агрегати на Ферари в Гран при от отминалите десетилетия.
Обемът на мотора е точно 5999 куб. см и по традиция той е послужил за база при означението на автомобила.
Освен това към името е добавено и наименованието на пистата Фиорано, за да се почете и трасето до оградата на завода, на която всъщност е изпитано всяко Ферари от седемдесетте години до днес.
Динамиката на колата дори надхвърля очакванията – ускорение от 0 до 100 км/ч става за 3,7 сек, а максималната скорост е 330 км/ч.
Техническите подробности разкриват още, че двигателят е с променливи фази и на входящите, и на изходящите клапани, има променлива дължина на входните колектори и т.н. Мощността е 620 к.с. при 7200 оборота, а въртящият момент е с пик от 608 Nm при 5600 оборота.
Като цяло режимите и гъвкавостта са подобрени спрямо тези при Енцо, което обаче едва ли дава много добра ориентация.
Далеч по-впечатляваща е новината, че колата използва F1-SuperFast трансмисия. При нея с електроника и “еластична” хидравлика превключването на предавките става за точно 100 милисекунди само с докосването на планките зад волана.
На разположение е и лонч контрол програма при потегляне, която по-меко стартира колата, отколкото стандартният или автоматичен старт, без натискане на предавките от шофьора.
При лонча пак всичко е автоматично, но е по-меко.
Всички системи работят в няколко режима, които могат да се превключват както и във Формула 1 от волана.
За разлика от Гран при обаче има и режим за движение по сняг.
Системата за тракшън контрол е най-модерната в света с 20% по-активно действие от традиционните.
Особено интересно е окачването – SCM, което използва не традиционната схема на активен контрол и прехвърляне на порции течност в по-натоварените амортисьори, а използва промяна във вискозитета на самата течност в амортисьорите, като ги подлага на електромагнитно въздействие.
Чрез електромагнитно въздействие по подобен начин се промяна и мекотата, директността на управлението в зависимост от скоростта. Тази разработка Ферари са взели директно от болида на Михаел Шумахер от 1996 г.
Много от аеродинамичните изследвания във Формула 1 са послужили и при създаването на самата форма. Колата е оптимизирана в аеродинамичния тунел и само задните дифузьори създават допълнителен натиск от 160 кг при около 300 км/ч, за да има добра тракция на колелата.
Самия коефициент на челно съпротивление обаче е сравнително нисък – 0,336, за да може автомобилът добре да прониква във въздуха.
Стилът вън и вътре е типичен за Ферари, седалките са от кожата на английските крави Конъли. Интересно е това, че фаровете вече са със светодиоди и ксенон.
Обзавеждането включва още седалки от карбон, уредба, а сред опциите са керамичните спирачки CCM (Carbon Ceramic Material), 20-цолови, с които колата направо се хомологира за състезания от типа на Ферари Челиндж или 24 часа на Спа.