След три ужасни по стандартите на Ферари състезания в началото на сезон 2011 г. във Формула 1 явно дойде време за равносметка и в рамките само на няколко дни шефовете от Маранело си признават пропуски и грешки при създаването на тазгодишните болиди.
– Не бяхме достатъчно агресивни в конструкторската фаза, а и имаше проблем между данните, получени в аеродинамичния тунел и събраната на писта информация. Това причини толкова вреди през изминалите месеци – бе поредното изявление по повод неволите на отбора, този път от страна на шефа на екипа Стефано Доменикали.
Главният конструктор Никола Томбазис вече публично призна пропуските в аеродинамичния тунел, но отново ги потвърди в коментара си преди старта в Турция този уикенд.
– Конфигурацията на автомобила за Истанбул парк бе решена още преди Гран при на Китай, така че не успяхме да направим кой знае какви значителни промени през изминалите седмици – заяви той. – Имаме нови крила, нови кутии за спирачните апарати. Не мога да кажа дали напредъкът ще е достатъчен, но очаквам промените да имат влияние за представянето ни в следващите състезания.
От Ферари обаче отбелязват издръжливостта на двигателите си и липсата на проблеми с тях в първите надпревари от сезона – не само в Скудерията, но и в останалите отбори, които ги използват: Заубер и Торо Росо. Въпреки това департаментът за моторите участва активно в развитието на колите и цялостното им поведение.
– Агрегатите са замразени откъм работа по тях, но в отдела ни непрекъснато се трудим върху това как да напреднем на грида. Доста се говори за важността на изпускателните системи и аеропакета на автомобилите. Отговарящите за двигателите инженери се занимават точно с тези аспекти, свързани с моторите. Изпускателната система наистина има сериозен ефект върху аеродинамиката, поради което работим в тясно сътрудничество с колегите си от останалите департаменти, за да оптимизираме въздушните потоци около болида – разясни Лука Марморини, оглавяващ отдела двигатели и електроника в Маранело.
Той допълва, че трудът върху връщането на KERS е бил истинско удоволствие, както и оптимизирането на системата спрямо последния модел F150° Italia. Във Ферари нямат грижи с устройството за генериране на енергия и се надяват то тепърва да им носи ползи.