Пилотите на Ферари трябваше да се задоволят с осма (Маса) и десета (Алонсо) позиции след края на петъчния ден. Въпреки че на бразилеца липсваха 0,846 сек, а на испанеца 1,235 сек спрямо най-бързия днес, в екипа не изглеждат особено притеснени. Алонсо направи и едно завъртане, което му едва не му струваше комплект нови медиум гуми.
„Днес не бяхме толкова конкурентоспособни, колкото искахме“, заяви Алонсо. „Ще трябва да се опитаме да направим серия от подобрения, които бяхме предвидили. За щастие при завъртането не съсипах гумите. Успяхме да ги използваме и при дългата серия от обиколки с много гориво, въпреки че изгубихме още от началото няколко десети. Надяваме се утре да успеем да направим чиста обиколка и да успеем да изпреварим колите на Торо Росо и Макларън, които днес бяха пред нас.“
„Днес дадохме всичко от себе си и успяхме да свършим всичката работа, предвидена в програмата ни“, заяви Маса. „Трудно е да определим, къде точно се намираме, защото днес е едва петък и има доста коли, които изглеждат на ниво.
Надявам се утре да направим подобрения и да успеем да се борим с колите пред нас. В подготовката за квалификацията ще дадем всичко от себе си, както и в състезанието в неделя. Винаги е чудесно, когато имаш възможност да караш на такова фантастично трасе като Сузука. Тази писта е сред най-добрите, на които съм карал.“
„Днес имахме доста напрегнат ден“, обясни шеф инженерът Пат Фрай. „Опитахме се да оптимизираме баланса на колата, за да го адаптираме към характеристиките на пистата. Тук крачка в грешната посока струва доста скъпо. Затова се опитваме да дадем на пилотите си конфигурация, която дава на пилотите ни достатъчно доверие в колата и в трите сектора.
В първата свободна тренировка благодарение на Фелипе направихме няколко аеродинамични изпитания, област, в която определено трябва да се подобрим, за да сме конкурентоспособни.
При Фернандо сутринта се опитахме да оптимизираме баланса, като направихме няколко промени с цел, да подобрим сцеплението. Следобед и двамата ни пилоти се концентрираха върху сравнението между двата типа гуми.
Разликата в представянето на двете смеси не изглежда сериозна. Трябва обаче да обърнем внимание на износването им.“