Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари начело след първата свободна тренировка

Ферари начело след първата свободна тренировка

19
0
Испания,Ферари

Пилотите на Ферари, Фернандо Алонсо и Фелипе Маса, записаха първа и втора позиция в първата свободна тренировка в Испания днес. Голяма част от сесията премина на мокро трасе и едва в последните десет минути пилотите имаха възможност да изпробват поведението на колите си със сликове. В тези последни минути водачеството се сменяше непрекъснато, но в крайна сметка състезателите на Ферари успяха да завършат начело, за радост на феновете на Фернандо Алонсо, изпълнили трибуните въпреки неприятния дъжд.

Първата свободна тренировка в Барселона започна на мокро и при температури, близки до тези, при които тимовете тестваха в предсезонните тестове. Въздухът бе с температура 17 градуса, докато тази на асфалта бе само с градус повече. Пилотите логично излязоха на пистата с гуми интермедия.

Всички отбори представиха новости за началото на сезона в Европа. Разбира се най-сериозни бяха при топ тимовете, при които развитието върви със значително по-високите темпове, отколкото при по-скромните отбори.

Световните шампиони от Ред Бул са работили най-вече за подобряването на въздушния поток между задното крило и гумите. Всичко това е с цел да се подобри използването на продуктите на Пирели и да се използва по-голяма част от потенциала им. Марк Уебър първи демонстрира промени на задното крило или по-точно промени в страниците и отворите в тях, както и елементи оформящи издатини. Капакът на двигателя в зоната на изходите на ауспусите също бе модифициран. Себастиян Фетел излезе в първата си серия от обиколки със сензори за потока на въздуха около външната част на задното крило.

Макларън пък бяха с промени в кутиите на радиаторите и намиращите се пред тях дефлектори, както и на крилцата около тях. Механиците пръскаха с аеро боя долната част на кутиите, за да видят пътя на потока. Серхио Перес започна с ново предно крило, докато Бътън със старото, но промени в кутиите за охлаждане на спирачките. Двамата пилоти обаче пропуснаха по-голямата част от сесията след като направиха минимално количество обиколки в началото, за да бъдат монтирани всички промени по колите. Надеждите на всички бяха в подобряването на връзката между показанията на пистата с тези в аеро тунела. Макларън явно изпитва същите трудности, които принудиха Ферари да започне реконструкция на своя тунел в Маранело и да се преместят тестовете в съоръжението на Тойота в Кьолн.

Ферари показаха промени в крилцата пред и върху кутиите на радиаторите. Тези промени обаче са използвани само в колата на Фелипе Маса, докато при Фернандо Алонсо бяха старите. След две серии от обиколки обаче и испанецът излезе с новостите. Фелипе Маса допусна известни грешки в края, първо излизайки извън идеалната крива на последния завой, а в последствие и на седми.

Лотус показа промени в страниците на предното крило. Промените в позицията на крилцата на кутиите на радиаторите също бяха новост, както и нов елемент на задното крило и нови кутии на спирачките. Отново без пасивния DRS

Мерцедес бяха направили промени в кутиите на спирачките на задната ос. Там също така бе предприета и известна промяна в геометрията на задната ос с цел да се подобри работата с гумите и разпределението на масите.

Заубер показаха ново задно крило, оформено по различен начин.

В Уилямс пък ново бе предното крило с нови страници. Изпробвани бяха и нов вариант на задното крило, данните от които трябваше да бъдат сравнени с тези от старото.

Катерам имаха подобни решения с предно крило с модификации по страниците и долната част на носа, както и ново задно крило. Хейки Ковалайнен отново трябваше да помага в оценяването на новите елементи.

В последните десет минути от сесията трасето изсъхна почти изцяло. Някои от пилотите изпробваха експерименталните гуми на Пирели с променена конструкция, но използващи същата смес, както и твърдите. В топ отборите обаче експерименти нямаше. Но докато във Ферари определено обърнаха внимание върху скоростта в една обиколка, то Ред Бул явно се хвърлиха моментално в подготовка за състезанието с голямо количество гориво. Логично те останаха в дъното на класирането, за разлика от съперниците си.