Тимът на Ферари изпревари Макларън в генералното класиране при конструкторите след Гран при на Мексико. Пилотите на Скудерията Шарл Льоклер и Карлос Сайнц финишираха пети и шести, а шефът на екипа Матия Биното приветства отборния им дух. От тима взеха стратегическо решение да разменят позициите им. Първоначално изглеждаше като че ли Льоклер се бави да изпълни инструкцията, която получи по радиото. Той обаче пропусна съекипника си, който по-късно му върна мястото.
„Този сценарий го дискутирахме по време на обичайната си стратегическа среща. Знаехме, че в някакъв етап от състезанието може да се получи така и да имаме възможност да гоним пилот на по-предна позиция – в случая [Пиер] Гасли“, обясни шефът на Ферари
„Това беше хипотетичен вариант и знаехме, че по този начин бихме дали предимство на единия си пилот. Опитахме, имайки предвид, че ще възстановим първоначалните позиции, ако не се получи, както и стана. Всичко се случи в един добър отборен дух.“
„Двамата ни пилоти се справиха страхотно с цялата ситуация. Когато си на 6-7 секунди напред, не е лесно да намалиш, за да върнеш позицията. Но най-хубавото от всичко е, че и двамата разбират какво е положението в момента. Опитахме да настигнем Гасли. След това разбрахме, че не е възможно и върнахме първоначалните позиции“, допълни Биното.
Льоклер каза, че пето и шесто място са солиден резултат, както и че състезанието се е получило различно спрямо очакванията на екипа
„Първият ми стинт с медиум бе силен и темпото ми – много конкурентоспособно. Спряхме сравнително рано за хард, за да опитаме да гоним Гасли пред нас, докато Карлос продължи и направи дълга серия с идеята да го притисне към края на състезанието. Сменихме си местата, но за съжаление никой от нас не успя да го настигне. Темпото му бе доста изненадващо. Аз имах проблеми с хард във втория стинт. Но като цяло бе добро състезание и пример за отборен дух“, коментира Льоклер.
Сайнц каза, че това е била една от най-добрите му надпревари като скорост
„Стартът ми от мръсната страна на пистата бе труден и нямах късмет с инцидента пред мен – наложи се да скоча на спирачките, за да избегна [Валтери] Ботас и след това [Даниел] Рикиардо със счупеното предно крило. После си върнах позицията от [Антонио] Джовинаци и темпото ми бе стабилно. Смятам, че решението да си сменим местата бе правилно. Последната промяна бе част от отборната тактика“, сподели Сайнц.
🏁 #MexicoGP 🏁
A good haul of points for the team 💪@Charles_Leclerc ➡️ P5 @Carlossainz55 ➡️ P6#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/ywYNGtDMag— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) November 7, 2021