Екипите на Ферари и Лотус не са доволни от това, че Пирели ще променят гумите си. Италианската компания обяви в началото на седмицата, че за Гран при Канада ще има различни от досегашните гуми след критиките, отправени към нея след състезанието в Испания.
Моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри уточни, че случващото се не е резултат от натиск от страна на Бърни Екълстоун. От Ред Бул, които бяха сред най-сериозните критици на гумите, приветстваха промените, но в Маранело и Енстън изобщо не са толково доволни.
– Няма много спортове, в които да се извършват толкова сериозни промени по един от основните компоненти по никое време през сезона. Само си представете за момент как биха сменили размерите на футболно игрище, само защото единият отбор не е в състояние да тича толкова бързо, колкото противниковия! Надявам се тази смяна да не е твърде екстремна, но наличието й е разочароващо. Ясно е, че Пирели се оказаха в трудна ситуация и бяха подложени на натиск от различни страни – заяви шефът на Лотус Ерик Булие.
Всички отбори във Формула 1 са получили информацията от Пирели относно гумите за 2013 г. в един и същи момент през миналия сезон, продължи изложението си той.
– Всеки се е постарал да направи шаси, което да използва характеристиките им максимално добре. Дори в края на предходната състезателна година карахме с експериментални гуми за тази, което бе предназначено да ни помогне в развитието. Както винаги се случва, някои отбори са свършили по-добра работа с конструкцията от други. Определени пилоти са по-адаптивни спрямо съперниците към промените и в колите, и в гумите. Разочароващо е да направиш автомобил спрямо определени спецификации на гумите, които са на разположение на всички – еднакви са за абсолютно всеки – и после да ти кажат, че ги променят в средата на сезона – допълни Булие.
Началникът на Лотус каза още, че в тима ще работят с удвоени сили, за да реагират и на това предизвикателство и да останат конкурентоспособни в шампионата.
Междувременно на уебсайта на Ферари пък бе пусната публикация, която е със същата насоченост като изявлението на Булие. Ето пълния й текст:
– Настъпиха трудни времена за хората с лоша памет. На огромното количество информация, налично в наши дни, вероятно се дължи фактът, че хората прибързват с говоренето и забравят какво се е случило в недалечното бъдеще. Или мозъчните клетки, контролиращи паметта, работят избирателно в зависимост от постигнатите на пистата резултати от собствениците им. Класически пример за това е настоящата сага, засягаща броя на спиранията в бокса. Гласове се надигнаха, за да подчертаят, че различни екипи – някои достигнали подиума и други, озовали се доста по-назад – са направили четири пита в скорошната Гран при на Испания, което направило състезанието трудно за проследяване. Срамота е, че тези достойни души си мълчаха преди две години, когато на същата тази писта – Каталуния, както и на истанбулското трасе пет от шестте пилоти, качили се на подиумите (в съответните надпревари) имаха точно същия брой боксове, колкото [Фернандо] Алонсо и [Фелипе] Маса миналата неделя в Испания. Всъщност не е никаква новост да спечелиш надпревара с толкова питове, дори ако не броим състезанията, в които броят им се е дължал на променливо време. Човек само трябва да погледне към 2004 г., когато Михаел Шумахер спечели Гран при на Франция благодарение на стратегия с три спирания, променена по-късно на такава с четири. Това бе ключът, позволил на многократния шампион да изведе своето F2004 пред тогава пилота на Рено Фернандо Алонсо, който направи три стопа. А ние помним, че в онзи ден стратезите и доставчикът ни на гуми бяха обсипани с похвали за това, че са извлекли максимума от болида. Днес обаче изглежда трябва да се срамуваме от избора на подобна стратегия, насочена – както винаги – към колкото се може по-цялостно използване потенциала на колата. На всичкото отгоре, ако този избор е станал ясен още в петък, след като всички симулации единодушно са го посочили, защо, да му се не види, някой трябва да се чувства смутен спрямо онези, селектирали различна опция и съжалили за нея по време на самото състезание.