След двете победи на Себастиян Фетел в последните две състезания, Фернандо Алонсо загуби голяма част от преднината си в класирането при пилотите. Логично от Ферари реагираха и в сутрешната тренировка бяха изпитани три различни варианта на задното крило. В крайна сметка Алонсо се класира трети с изоставане от 0,3 сек.
Сутринта двамата пилоти на Скудерията изпробваха нови аеродинамични компоненти и търсеха оптималния баланс, докато във втората сесия се съсредоточиха върху сравнението на двата типа гуми. И двете коли функционираха без проблеми, но все още не бе ясно, къде се намират спрямо конкурентите.
„Много е трудно да кажем, къде сме спрямо останалите“, обясни Фернандо Алонсо днес следобед. „Това се дължи на факта, че днес се бяхме съсредоточили изключително върху собственото си представяне. Сутринта изпробвахме различни настройки на колите си, а следобед сравнявахме двата типа гуми. Трябва да изчакаме утрешния ден преди да получим ясна картина за съотношението на силите. Пистата се подобри значително от първата до втората сесия. Този феномен е изразен тук изключително сериозно, защото тук по принцип никой не кара и сутринта пистата бе много прашна. Надявам се утре да предложи още повече сцепление.
Третата част от трасето е най-голямото предизвикателство за нас. Тя е най-къса и се състои предимно от завои. Изборът на настройките ще зависи почти изцяло от поведението на колата там, защото другите два сектора не представляват особени предизвикателства.“
Фелипе Маса също бе доста доволен от първия ден в Корея.
„Бих казал, че началото на уикенда протича в правилната посока, но ще трябва да продължим по същия начин до края, защото само представянето в състезанието има значение“, обясни Маса. „Колата ни изглежда функционира много добре на това трасе, което ни дава надежда. Но дали нещата се подреждат по правилния начин ще разберем едва утре в квалификацията.
Във втората сесия видяхме, че има сериозна разлика между двата типа гуми. И с двата колите ни се чувстваха отлично, както с много, така и с малко гориво. Утре остава да се подготвим колкото се може по-добре за квалификацията. Имаме много силни съперници и всичко трябва да се получи идеално, за да можем да се преборим с тях.“
„Денят бе добър за нас“, доволен бе и техническият шеф Пат Фрай. „Както винаги имахме доста работа и радостното е, че успяхме да свършим почти всички предвидени задачи. Днес сутринта изпробвахме различни конфигурации по отношение на аеродинамиката. Това важи най-вече за задното крило, като целта бе да открием това, което пасва най-добре към това трасе.
Следобед бяхме концентрирани върху сравнението на двата типа гуми и представянето им в кратки и дълги серии от обиколки. Трасето ще се променя значително в следващите дни и разликата между тях може да се задълбочи. Мисля, че имаме ясна представа за техническите изисквания за колите ни. Сега трябва само да се опитаме да оптимизираме своя пакет, за да постигнем възможно най-добрия резултат.“