Моделът на Ферари за световния шампионат на Формула 1 през 2012 г. е създаден чрез по-агресивен подход в сравнение с тазгодишната кола и видимо ще значително по-различен спрямо F150° Italia, обясни главният конструктор Никола Томбазис. В Скудерията ще провеждат редица тестове и проби на компоненти и решения в последните пет старта за настоящата година, които ще бъдат използвани след това в новия автомобил.
– В момента довършваме основните компоненти – големите части, изискващи по-дълго време за производство. Това означава шасито, общата конфигурация на колата, окачването и скоростната кутия. Някои от тези неща вече са в производство, други скоро ще стигнат същия етап. По средата сме на процеса за развитие на аеродинамичните елементи и вече сме напълно концентрирани върху болида за догодина – обясни Томбазис.
В правилата за 2012 г. няма особени промени и това означава, че някои от нещата по F150° Italia имат значение за съответните аспекти на бъдещия модел.
– Затова в следващите надпревари ще експериментираме – продължава конструкторът. – Може например да тестваме ново предно крило, създадено по различен подход. Ясно е, че се надяваме тези нови компоненти да помогнат и в идващите стартове. Има какво да научим дори по отношение на изпускателната система, въпреки че съперниците ни са далеч по-напреднали в този аспект.
Томбазис потвърди, че работата в Маранело върви по различен, по-агресивен подход след обвиненията тази година в прекалена конвенционалност:
– Осъзнахме, че сме били прекалено консервативни и сме затворили умовете си за определени посоки на развитие. Затова решихме да тръгнем по коренно различна пътека по отношение на аеродинамиката, което изискваше значително по-близка работа с хората, отговарящи за структурата на колата. Другото ново нещо е как използваме аеродинамичния си тунел. Сега в сесиите там работим освен по развитие и оптимизиране на компоненти и по нови неща.