Технична, бърза писта с непредсказуемо време и невероятно количество история, събрано на площ от 800 акра – Силвърстоун е едно от най-известните имена в света на Формула 1, която този уикенд се завръща на английското трасе за деветия кръг от световния шампионат за 2011 г.
За голяма част от екипите изживяването е доста странно, тъй като се прибират у дома, при семействата си след края на работния ден вместо да потеглят за поредния хотел в някоя част на света. Базите на 8 от настоящите 12 отбора, състезаващи се в Гран при, се намират или на хвърлей място от пистата, или сравнително близо до нея – Макларън, Уилямс, Мерцедес, Ред Бул, Форс Индия, Лотус, Рено и Върджин. Поради тази причина този уикенд мнозинството от падока си е вкъщи и се подготвя изключително сериозно за домашната си Гран при.
– дължината на пистата е 5,891 км; състезанието се състои от 52 обиколки;
– 310-315 км/ч е максималната скорост; средната скорост възлиза на 233 км/ч, а средната скорост за взимане на завоите – 174 км/ч;
– в 14% от обиколката се използват спирачките;
– 50 пъти се сменят предавките в рамките на една обиколка;
– 66,7% от тура се карат на пълна газ, най-дългото разстояние изминавано на пълна газ възлиза на 833 метра;
– първата надпревара на Силвърстоун се провежда през 1926 г., а трасето е домакин на първото състезание въобще от Формула 1 при основаването на шампионата през 1950 г. През годините Гран при на Великобритания се мести и на други писти, но от 1987 г. се провежда единствено на Силвърстоун;
– само 4 старта от първия шампионат през 1950 г. съществуват и до днес – тези във Великобритания, Монако, Белгия и Италия;
– преди модификациите от 1991 г. Силвърстоун е една от най-бързите писти в света; световният шампион за 1982 г. Кеке Розберг държи в продължение на 16 години рекорда за най-бърза квалификационна обиколка, направена именно на английското трасе (през 1985 г. със средна скорост 258,983 км/ч);
– на 4 юли 2008 г. бе обявен договор с Донингтън парк за домакинство на Гран при на Великобритания за 10 години; там обаче не се справиха с необходимата реорганизация и контрактът бе прекратен в края на 2009 г., като в началото на декември същата година бе съобщено, че стартът остава на Силвърстоун за 17 сезона;
– конфигурацията на Силвърстоун натоварва сравнително сериозно двигателите заради високите средни обороти в рамките на една обиколка; това оказва влияние върху разхода на гориво, възлизащ на 2,9 кг на обиколка; 10 кг допълнително бензин костват 0,4 сек на тур;
– натоварването върху спирачките е ниско и понякога дори има проблеми да се запази необходимата температура в тях; причината е наличие на толкова много високоскоростни завои – в тях освен това е необходима стабилност, постигана чрез комбинация от аеродинамичен баланс и настройки на окачването;
– гумите са подложени на сериозно изпитание на Силвърстоун, подобно на Барселона; за този сезон преасфалтиране има на Копс, а предоставените от Пирели смеси ще са софт и хард;
– 28 милиона паунда струва последното реконструкция на трасето и прилежащата му инфраструктура; тази година за първи път се използва новият комплекс, включващ нови боксове/питлейн и медия център;
– старт-финалната права е преместена и сега Аби е първи завой;
– Даниел Рикиардо ще дебютира този уикенд във Формула 1 като част от тима на Испания Рейсинг – в надпревара, в която ще се състезават шестима пилоти, печелили Гран при на Великобритания: Михаел Шумахер (1998, 2002, 2004), Рубенс Барикело (2003), Фернандо Алонсо (2006), Люис Хамилтън (2008), Себастиан Фетел (2009) и Марк Уебър (2010); промотирането на Рикиардо увеличава присъствието на австралийци на грида – сега те ще са двама, заедно с Марк Уебър.