Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Факти и цифри преди Гран при на Малайзия

Факти и цифри преди Гран при на Малайзия

24
0
Гран при на Малайзия

Броени дни след първия кръг от Формула за 2012 г. идва второто състезание от шампионата – Гран при на Малайзия. Надпреварата е прочута с изключително високите температури и влажност, превръщащи я в голямо изпитание за пилоти и отбори. Те обаче далеч не са единствените проблеми на Сепанг.

Дългите прави и сериозните спирания на пистата поставят гумите (заедно с жегата) на огромно натоварване. Настройването на колите е трудно – търси се компромис за оптимално поведение на болидите в отделните части на трасето. Времето също е фактор, с който екипите трябва да се съобразяват. Тропическите бури са много сериозни и предизвикват огромни грижи – през 2009 г. например състезанието бе спряно след 31 обиколки именно заради проливния дъжд и силен вятър.

Това ще е 14-ата Гран при на Малайзия, след като стартът стана част от календара на Формула 1 през 1999 г. Първата надпревара бе забележителна и със завръщането на Михаел Шумахер в кокпита, след като си счупи крака по-рано през сезона на Силвърстоун. Тогава пилот на Ферари, той бе извън пистите в продължение на три месеца.

Същото това първо състезание завърши и със сериозен скандал. И двете Ферари-та (Еди Ървайн спечели старта) бяха дисквалифицирани заради технически нарушения. Това означаваше, че Мика Хакинен печели титлата, но Скудерията обжалва и борбата продължи до финалния кръг в Япония, където финландецът въпреки всичко спечели втората корона в кариерата си.

Точно на Сепанг пък Кими Райконен взе първата си победа във Формула 1 – през 2003 г. Той стартира от седма позиция на грида, излезе втори в началото на състезанието и след това изпревари потеглилия от полпозишън Фернандо Алонсо при първия си питстоп.

Джанкарло Фисикела спечели последната от трите си победи в Малайзия. През 2006 г. италианецът бе пръв, а втори финишира тогавашният му съотборник Алонсо. По този начин двамата отбелязаха първия двоен успех на Рено като конструктор в F1 от френската Гран при през 1982 г.

През 2000 г. пък Джони Хърбърт кара за последно във Формула 1 точно на Сепанг. Той бе обявил намерението си да се оттегли от спорта по-рано през сезона. Надпреварата пък не бе никак лесна за него – окачването на Ягуар-а му се счупи в 48-ата обиколка и това доведе до тежка катастрофа, от която той за щастие се отърва само натъртен. Този уикенд Хърбърт отново ще е стюард, след като изпълнява тази роля и на Албърт парк миналата седмица.

 

брой обиколки56
дължина на обиколка5,543 км
състезателна дистанция310 км
посока на движениепо часовниковата стрелка
максимална скорост303 км/ч
средна скорост203 км/ч
средна скорост при преминаване на завоите125 км/ч
най-дълга права1029 метра
температура на въздуха34 градуса
температура на пистата44 градуса
влажност70%
надморска височина40 метра над морското равнище
разход на гориво2,6 кг/обиколка
загуба на време при по-голямо количество гориво0,3 сек/10 кг
% от обиколката на пълна газ65%
основен тип гума

хард

допълнителен тип гумамедиум
обичайна стратегияс 2 спирания в бокса
излизания на кола за сигурностсредно 0,1% на състезание
най-бърз питстоп през 2011 г.3,4 сек
общ брой питстопове през 2011 г.59
загуба на време в питлейна23 секунди
дължина на питлейна419 метра
ниво на аеропритисканевисоко
изисквания за охлажданевисоки
полпозишън 2011 г.Фетел, 1:34.870
победител 2011 г.Фетел