Ферари F2012 е 58-ият автомобил на Скудерията за световния шампионат на Формула 1 и връща традицията името на болида за новия сезон да съдържа годината му на производство. Проектът първоначално получи кодовото наименование 663. Завършеният автомобил представлява интерпретацията на техническия екип в Маранело на правилата за 2012 г.
Основните промени в болида спрямо миналогодишната кола са свързани с височината на предната секция, разположението на изпускателните тръби и електронните карти за управление на двигателя. На практика всяка област от колата е напълно ревизирана. Окачването вече е пулрод и отпред, и отзад (както ClubS1 вече писа), като целта е сваляне центъра на тежестта и подпомагане на аеродинамичното представяне.
Предното крило е следваща еволюция на версията от последните надпревари през 2011 г. Конкретно за него има планирана сериозна програма за развитие по време на тестовете. В края на миналия сезон точно предното крило на Ферари бе широко обсъждано заради сериозни вибрации, довели дори до удряне в асфалта.
Конструкцията на задното крило концептуално е подобна на тази от 2011 г., но и при него всички детайли са преработени, за да се постигне по-висока ефективност.
Новите изисквания по отношение на носовете са довели до неособено естетически издържана гърбица в предната част. Целта на конструкторите е вдигане долната част на шасито възможно най-нагоре.
Преработени са още страничните структури, радиаторите са преместени, ревизирани са многобройни аерокомпоненти. Долната част на задницата е значително по-тясна и свита – това е постигнато отчасти благодарение на новата скоростна кутия и преместването на отделни механични компоненти. Там е работено усилено и по изпускателната система, особено след забраната за обдухване на дифузьорите.
Двигателят за F2012 е еволюция на миналогодишния агрегат, което е неизбежно предвид факта, че правилата забраняват модификации. Повече усилия са вложени в оптимизиране поставянето и монтирането му в шасито, за да не влияе негативно на аеродинамиката на автомобила. Анализирани и променени са картите за управление на мотора. KERS-ът остава на същата си позиция (ниско долу в центъра) – избор, продиктуван и от желанието за максимална сигурност. Системата е ревизирана с цел намаляване на теглото й и допълнително подобрение на работата й.