С преднината си от над 1 сек във всяка обиколка Ферари можеха да са спокойни в края на сезон ’2002, да не рискуват в работата си за новия. Но италианците решиха пак, както и през 2002 г. да променят доста колата, за да не бъдат изпреварени. Решиха също така (пак както миналата година) да я пуснат в състезания, чак когато всичко е готово. Този път обаче Скудерията загуби първите състезания и излизането на новия автомобил стана наложително. Напрежението нарасна. Времената в тестовете ясно показаха, че F2003GA е много по-бърза дори от легендарната F2002, но за разлика от нея се породи съмнение, че е причина за двете катастрофи на Лука Бадоер в Херес и Муджело. Това съвсем смути екипа и пилотите.
Наистина от всичко, което видяхме на представянето и на тестовете на новото F2003-GA си личи, че екипът е рискувал значително и това е обяснимо в света на супердинамичната F1, но дали стъпките не са прекалено смели.
Оказва се, че проблемите са концентрирани в най-изменените области – в електрониката (има напълно нов софтуер за тракшън контрола и стартовата автоматика), както и в скоростната кутия. Макар че рекордите падаха един след друг, колата явно не бе готова изобщо за участие в Гран при на Бразилия, когато “тръгна” F2002, не е ясно и дали всичко ще наред за Имола. Михаел Шумахер започна да се оправдава, като приписа постиженията ту на новата настилка, ту на гумите Бриджстоун.
Изглежда най-сериозен е проблемът в трансмисията. Два пъти тя отказа по време на изпитанията, които пък и без това бяха прекъснати за седмица заради втората катастрофата на Лука. Въпреки всичко във Ферари нито за миг не съжаляват, че отидоха толкова далеч в промените. Просто иначе едва ли шансът щеше да е по-голям.
При едно внимателно сравнение можем да открием, че новият болид е всъщност различен от своя предшественик във всичко.
Междуосието, което през миналата година бе сред най-късите в цялата F1 сега е увеличено с цели 90 мм. Това означава, че колата би трябвало да се държи по-добре на бързите завои, но пък от своя страна ще е недостатък на по-бавните трасета. Интересното е и това, че Уилямс FW25 се сви до междуосието на Ферари, а италианците го увеличиха, колкото англичаните. По-голямата база обаче би следвало да даде повече предимства сега с междинните настройки на колите за квалификация и състезание едновременно и Ферари май спечели.
Кокпитът е изтеглен назад с цели 60 мм в новата кола. Това става възможно с помощта на новата, по-къса и по-компактна скоростна кутия. Всичко е чудесно за баланса и управлението. Така тежестта се изтегля назад и се очаква колата да е по-стабилна и по-лесна за прецизно настройване, с по-добра тракция. Освен това се увеличава и разстоянието между предната ос и кутиите на радиаторите. Така въздухът, идващ отпред може да се успокои достатъчно преди да стигне до тях и да стане по-ефективен и чист…