Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари начело в третата сесия, Ботас с проблеми в задвижващата система

Ферари начело в третата сесия, Ботас с проблеми в задвижващата система

48
0
Бианки

Кими Райконен бе най-бърз в последната свободна тренировка на пистата Каталуния преди квалификацията за Гран при на Испания. Втори остана съотборникът му във Ферари Себастиан Фетел (+0,242 сек), а Люис Хамилтън се класира трети (+0,381). Съекипникът му Валтери Ботас обаче изкара на трасето по-малко от 10 минути заради проблеми със задвижващата система в колата му.

Мерцедес наруши вечерния час в петък, след като откри проблем с електрическата система в автомобила на Ботас. Екипът сложи нова задвижваща система, но в събота сутринта откри теч на вода и се наложи всичко пак да бъде сменено.

В началото на сесията не бе ясно кога Ботас ще може да излезе на пистата. Целта на тима бе финландският пилот да направи поне една серия с малко гориво и меки гуми до края на последния час за подготовка преди квалификацията и състезанието.

ФИА пък удължи със 100 метра основната DRS зона на пистата Каталуния, опитвайки се да подпомогне изпреварванията. Отборите бяха информирани преди третата свободна сесия, че през останалата част от уикенда зоната ще започва на 57 метра след последния завой (в оригиналния вариант – 157 метра след кривата). Мярката се налага заради твърде малкото изпреварвания в последния старт от сезона досега – в Русия. Изводите от първоначалния анализ, включващ надпреварите в Мелбърн и Шанхай, не бяха за промени в това отношение.

Фернандо Алонсо бе сред първите пилоти на пистата в началото на тренировката. Испанецът се опитваше да навакса изгубеното вчера заради поредните проблеми със задвижващата система на Хонда време. Той записа първото постижение – 1:29.225 мин. До 20-ата минута от тренировката пилотите на Ферари Кими Райконен и Себастиан Фетел бяха заели първите две позиции в таблицата – със съответно 1:22.409 мин и +0,997 сек (с гуми медиум).

Температурата на пистата бе 31 градуса в началото на съботната свободна сесия, а тази на въздуха – 23. Очакваше се появата на най-твърдите гуми за уикенда – хард – в първите обиколки да е последна за тях.

Хамилтън с медиум записа второ време в средата на сесията – +0,370 сек спрямо постижението на Райконен. Англичанинът бе най-бърз в средния сектор на трасето, но изостана в първия и последния. При следващия си бърз тур даде най-добро време в първата част от пистата, след което предимството му отново изчезна.

Пилотите на Ред Бул привлякоха вниманието по същото време, като Макс Верстапен се нареди трети (+0,654 сек), а Даниел Рикиардо – пети (+1,047). Все още нямаше индикации, че Ботас ще се появи на пистата.

20 минути преди края на тренировката Райконен подобри още собственото си време – до 1:20.214, а Фетел излезе втори (+0,242). И двамата вече бяха с гуми софт.

Валтери пристигна в бокса си около четвърт час преди карирания флаг. Междувременно Хамилтън остана трети след първия си бърз тур със софт (на 0,381 сек от Райконен).

Ботас се появи на пистата броени минути преди края на тренировката, докато Ферари засече в телеметричните данни проблем в колата на Фетел и германецът се прибра в бокса малко по-рано от предвиденото. Валтери пък зае четвърта позиция, на 0,654 сек от времето на Кими.