Проекти за различни устройства за обдишване, в които участват и отбори от Формула 1, са получили поръчки за над 20 000 респиратори. 10 000 от тях са за Continuous Positive Airway Pressure (CPAP) апаратите на Мерцедес и University College London Hospital. Другият апарат се нарича Rapidly Manufactured Ventilator System (RMVS), който е разработен от инженери и лекари в сътрудничество със специалисти от британската агенция, регулираща лицензите на здравни продукти (MHRA).
Още през март британският премиер Борис Джонсън се обърна към над 60 компании в страната с молба за помощ за конструиране и производство на толкова необходимите респиратори. Седемте екипа с бази в Обединеното кралство се включиха в разработките и вече има резултат.
„Едно от най-големите предимства на инженерите във Формула 1 е, че са в състояние да конструират и тестват различни неща много бързо”, обясни професорът по автомобилна аеродинамика от университета Лубъроу Мартин Пасмор. „Те използват от много време неща като 3D принтиране. Могат да създадат компонент, да го изпробват в аеротръба и да го тестват на следващия ден. След това продължават със следващия елемент. Подобно темпо на работа е жизненоважно за тях.”
Един от проектите – на име BlueSky и с участието на Рено и Ред Бул – е прекратен без краен резултат. Той бе за създаден от лекар на име Алистър Дарууд респиратор. Според британската здравна система обаче устройството не е необходимо, тъй като третирането на пациенти с COVID-19 изисквало по-сложни апарати.
After a UK Government order for up to 10,000, the devices are being produced at a rate of up to 1,000 a day and the entire HPP Brixworth facility has been re-purposed to meet this demand.
Learn more about Project Pitlane and how the CPAP device works ? https://t.co/3jzOwB3Lh4 pic.twitter.com/dkP8jSSK6h
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) April 7, 2020