F1 комисията към ФИА ще обсъжда отново намаляването на разходите и популярността на спорта, както и падналата гледаемост на надпреварите от световния шампионат. Това ще стане на днешното й заседание, свикано за дискутиране на най-належащите проблеми в Гран при.
В комисията участват представители на шест от отборите във Формула 1, на организаторите, ФИА, ФОМ. На срещата се очаква да присъстват лично президентът на ФИА Жан Тод и управляващият търговските права Бърни Екълстоун.
Основната тема на срещата ще е намаляването на разходите. Плановете на ФИА за ограничаване на бюджетите от догодина бяха изоставени, след като представените именно в F1 комисията отбори дадоха да се разбере, че няма да подкрепят такова предложение. Малките екипи обаче настояха от своя страна да бъдат предприети спешни мерки, тъй като вече не става дума за проблеми – въпросът е за оцеляването на отделни тимове.
Големите отбори направиха предложение, което Тод не хареса и поиска нови варианти за намаляване на харчовете. Президентът на ФИА не остана доволен, че реалното редуциране на разходите според първоначалния вариант на екипите е от порядъка на 2 милиона долара. Той поиска свалянето да е с поне 30%-40%.
Точката за лошата гледаемост била включена допълнително в дневния ред според информация на Аутоспорт. Тя включва дискусия на тема как спортът да бъде направен по-привлекателен за феновете. Щяло да се обсъди също така по-добро обяснение на промените в правилата, за да може публиката да разбира по-добре случващото се и защо Формула 1 върви в определена посока на развитие. По принцип това трябваше да се случи през изминалите няколко години след приемането на промените или поне през зимата преди въвеждането им, но явно сега в падока разбират важността на това зрителите да са наясно какво става.
Проблемът с популярността на F1 е особено широко обсъждан напоследък. Дискутира се как спортът да се отвори в по-голяма степен, въпреки че Екълстоун например не смята за нужно да има някакви промени. Според 83-годишния англичанин най-важният комуникационен канал е телевизията. Той смята също така, че социалните мрежи например са увлечение, от което хората скоро щели да се отърсят и да се върнат пред телевизионните екрани. След 82-ото издание на 24 часа на Льо Ман обаче организаторите от АСО съобщиха, че прякото предаване по онлайн телевизията им – промотирана непрекъснато от тях месеци преди самото състезание – е привлякла над 5 000 000 зрители.
Прословутият вече звук също ще се обсъжда на срещата, която ще се проведе в Бигин Хил, близо до Лондон. Изпробваното от Нико Розберг решение (по време на един от тестовете след началото на сезона), наподобяващо мегафон, не сработи добре.