Себастиан Фетел бе най-бърз в първата свободна тренировка преди Гран при на Япония. Немският пилот на Ферари изпревари с 0,211 сек Люис Хамилтън (Мерцедес). Трети остана Даниел Рикиардо с Ред Бул – на 0,375 сек от Фетел.
Хладно и облачно бе времето в началото на първата тренировка преди Гран при на Япония. Температурата на въздуха бе 19 градуса, тази на пистата – 23-24.
Little sign of the rising sun in Japan. Air temperature 19 degrees, track temperature 24 degrees as we start #FP1. A few spots of rain too.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 6, 2017
Medium, soft and supersoft nominated this weekend. So far, we’re just seeing the medium and the soft tyres out in #FP1. #JapaneseGP
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 6, 2017
Прогнозата за времето предвещаваше дъжд, което накара отборите да започнат работа веднага. В петата минута след началото на сесията Карлос Сайнц каза по радиото, че вече започва да вали. До този момент в таблицата вече имаше няколко времена – Люис Хамилтън оглави подреждането с 1:31.544 мин, следван от съотборника си Валтери Ботас на 7 хилядни от секундата. Трети и четвърти се наредиха състезателите на Ред Бул Даниел Рикиардо (+0,828 сек) и Макс Верстапен (+1,339).
От питуола на Мерцедес се обадиха на Хамилтън със съобщение, че виждат капки дъжд, но допълниха, че може да остане на трасето, за да използва максимално сухата все още писта.
Времената в челото бързо паднаха. Люис свали постижението си до 1:31.072 (с гуми софт, Верстапен излезе втори (+0,363, със суперсофт). Ботас се обади, че предавките му се сменят много бавно нагоре, но почти веднага след това изпревари съекипника си (1:30.517) преди Люис да си върне първата позиция с 1:30.042. Себастиан Фетел зае петото място (+1,385, със софт).
„Каква е прогнозата?”, попита немският пилот на Ферари.
„Би трябвало дъждът да е по-малко, можем да удължим серията”, бе отговорът от питуола на Скудерията.
Междувременно Кими Райконен излезе трети – на 0,470 сек от Хамилтън. Фетел бе четвърти, на почти 0,6 сек. След 25 минути работа през сесията пък Фернандо Алонсо единствен все още нямаше бърза обиколка за време.
EARLY PACE-SETTERS, FP1
1 HAM
2 BOT +0.185
3 RAI +0.470
4 VET +0.599 📷
5 VER +0.720
6 RIC +1.137
7 HUL +1.803
8 VAN +2.019#JapaneseGP 🇯🇵 pic.twitter.com/HMdauSDJIw— Formula 1 (@F1) October 6, 2017
Испанецът се нареди седми след първия си скоростен тур, като директно започна работа с гуми суперсофт. През това време Рикиардо даде най-добро постижение до този момент от сесията – 1:29.541, също с най-меката смес, предоставена от Пирели за уикенда.
So far, @danielricciardo’s fastest #FP1 lap is 2.9s faster than last year’s best #FP1 time and 1.1s faster than the 2016 pole #JapaneseGP
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 6, 2017
Fastest-ever lap of #Suzuka was thanks to Michael Schumacher @ScuderiaFerrari in #Q2 2006 #JapaneseGP: 1m28.954s. We’re closing in on it.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 6, 2017
Верстапен излетя от пистата на излизането от Спуун, но успя да продължи, докато Кевин Магнусен бе в бокса на Хаас с проблем в задвижващата система. Хамилтън изпревари Рикиардо с 0,164 сек, след като и той сложи суперсофт. Пилотите на Ферари започнаха нови серии със софт и Фетел даде второ време, само на 0,042 сек от това на Люис. Според Мерцедес дъждът бе само на десет минути от пистата, а първите 90 минути за подготовка на Сузука вече бяха преполовени.
.@ScuderiaFerrari pace very encouraging on soft compared to @MercedesAMGF1 on supersoft: we’re in for another close weekend. #JapaneseGP
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 6, 2017
„Дъждът започва да се усилва”, каза Макс Верстапен по радиото.
На трасето все още не валеше сериозно. В 50-ата минута от сесията обаче Карлос Сайнц катастрофира тежко и тренировката моментално бе спряна, тъй като потрошеното Торо Росо спря по средата на пистата.
„Не знам какво стана, изтървах колата. Добре съм. Съжалявам”, извини се испанецът на екипа си.
Той вече има наказание от 20 места назад на стартовата решетка заради използването на нови компоненти за задвижващата система Рено на болида си.
The old-school brooms are back 👊#JapaneseGP 🇯🇵 #FP1 pic.twitter.com/DFdbIxo2W9
— Formula 1 (@F1) October 6, 2017
Почистването на трасето отне двадесетина минути и при рестартирането на тренировката до края й оставаше още толкова време за работа. Състезателите на Ферари сложиха гуми суперсофт. С тях Фетел даде най-добро време – 1:29.166 мин. Магнусен пък получи съобщение по радиото да намали и да се прибере в бокса, тъй като отборът му бе засякъл същия проблем като в по-ранната фаза на сесията.
Минути преди карирания флаг дъждът се засили по-сериозно и на практика сложи край на тренировката.
INITIAL CLASSIFICATION: END OF FP1#JapaneseGP 🇯🇵 pic.twitter.com/6agNoomUEL
— Formula 1 (@F1) October 6, 2017