Люис Хамилтън спечели блестяща победа на Монца и разочарова напълно тифозите, като изпревари Кими Райконен с Ферари и съотборника си в Мерцедес Валтери Ботас, който му помогна много сериозно в днешната битка.
Четвърти се класира Себастиан Фетел с второто Ферари. Немският пилот потъна до дъното на колоната след удара с Люис в началото, но спечели позиция и от наказанието на Макс Верстапен (Ред Бул). Той пък удари Ботас в битката им за трета позиция в края. Макс се класира пети пред Ромен Грожан (Хаас), Естебан Окон (Рейсинг Пойнт Форс Индия), Карлос Сайнц (Рено). Последната точка бе за Ланс Строл с Уилямс.
С победата си Хамилтън увеличи аванса в шампионата пред Фетел на 30 т.
Italian Frecce Tricolori #ItalianGP pic.twitter.com/9wrsuWyGeX
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 2, 2018
На старта първият пилот, който бе решил да стартира с по-твърди гуми софт и да търси различна стратегия бе, Кевин Магнусен, който бе 11-ти. С тях бяха и пилотите на Заубер, всички напред бяха със суперсофт. В дъното последен със софт бе Хюлкенберг.
В 700-е метра към първия завой атака направиха и Фетел, и Хамилтън. Кими обаче се защити с цената на сериозно петно на предна гума. Той бе видимо амбициран да не допусне никога пред себе си, особено на фона на появилите се минути преди старта слухове, че вече е решено и Шарл Льоклер ще го замени догодина във Ферари.
Между гумите на Хамилтън и Фетел сякаш имаше много лек контакт в първия завой. По-назад Брендън Хартли и Маркус Ериксон се закачиха много по-сериозно, но всички лидери преминаха напред до Роджия. Там настъпи голямата драма. Хамилтън и Фетел се удариха в шикана, като Люис бе малко по-напред, а Фетел леко недозави. От удара Себ пострада повече, счупи крило и се завъртя. Стигна до бокса и смени предно крило и сложи гуми софт. Стюардите решиха, че всичко е състезателен инцидент и не наказаха никого. Нико Розберг обаче бе категоричен, че вината е на неговия сънародник.
LAP 1/53: Drama!
Vettel and Hamilton collide at the second chicane
Vettel is down to P18, Hamilton up to P2#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/HdukEB1Pcp
— Formula 1 (@F1) September 2, 2018
LAP 4/53: Safety Car comes in and Hamilton pounces! #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/yVNfofwSYD
— Formula 1 (@F1) September 2, 2018
LAP 4/53: Back comes Raikkonen!
TOP 10
RAI
HAM
VER
BOT
GRO
SAI
OCO
STR
SIR
ALO#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/bo6QFk1Zfh— Formula 1 (@F1) September 2, 2018
На пистата се появи кола за сигурност. След като тя се прибра Хамилтън изпревари Райконен, използвайки въздушната му струя. Но Кими си върна първата позиция още преди влизането в Роджия и публиката отново полудя.
Битките бяха множество в цялата колона, като Перес и Магсунусен се удариха на Лесмо, но напред Райконен се отдалечи на над 1 сек от Хамилтън. Трети се движеше Верстапен, който изпревари Ботас. Следваха Грожан, Сайнц, Окон, Строл, Сироткин. След като също мина през бокса в началото Даниел Рикиардо бе точно пред Фетел (на 15-та и 16-та позиция). В началото на 9-ата от 53 обиколки Фетел изпревари Даниел, а пред тях люта битка водеха Льоклер и Гасли, като Шарл бе изпреварен бързо от Ферари-то и австралиеца.
The battle for fastest lap between #Kimi7 and @LewisHamilton is being fought on supersoft, but @KevinMagnussen @HaasF1Team is the only driver on the medium after an early stop: can he go to the end? @alo_oficial in pits too…but only to retire.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 2, 2018
Алонсо бе с проблем в двигателя от старта на състезанието. В 10-ата обиколка реши да спре, за да запази мотора за Сингапур. В челото Кими бе на под 1 сек пред Люис, но в завоите и на Параболика турбулентният поток пречеше на Люис.
LAP 10/53: 📻 „There is a problem…“
Look away @alo_oficial fans… your man is ❌#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/f8NMoF8rRZ
— Formula 1 (@F1) September 2, 2018
До 15-ата обиколка Фетел вече бе десети, въпреки че се оплака, че не всичко е наред в баланса след удара в началото. След още тур изпревари и Строл и стана 9-ти. Атакува и Перес за 8-ата позиция, изпусна първия шикан, но след още една обиколка го изпревари.
В 21-ата обиколка Кими спря, за да смени гумите си и сложи софт, а на Хамилтън казаха по радиото, прочутата фаза, че е „hammer time”. Люис натисна до край, Райконен стори същото след излизането си, но англичанинът бе по-бърз, а Мерцедес разиграха, че ще спира, но той продължи. Междувременно Ботас все по-активно притискаше Макс Верстапен. Дистанцията между Хамилтън и Кими бе малко над 22,5 сек. Финландецът направи най-бързата обиколка в състезанието и слезе под 22 сек. В 25-ата обиколка новият двигател на Рикиардо се взриви и състезанието и за него приключи.
LAP 20/53: Raikkonen pits, pops on a set of softs and returns to the track in fourth #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/4uJxziLqca
— Formula 1 (@F1) September 2, 2018
LAP 25/53: That new engine has seemingly failed @danielricciardo 😵
Race over for the Aussie… #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/20YLNqu0Lc
— Formula 1 (@F1) September 2, 2018
Оставането на Люис на пистата толкова дълго на пръв поглед вече не изглеждаше добро решение, защото Кими натискаше още и разликата вече бе под 20 сек. В Мерцедес разчитаха на излизане на кола за сигурност или VSC, за да спечели Хамилтън и на още един ход – оставянето на Ботас максимално дълго пред Кими.
Междувременно и Макс Верстапен мина през бокса, а Фетел стигна 4-ата позиция зад Ботас.
BOX. BOX. BOX! Lewis is in from the race lead! He re-joins in P3…
Kimi is five seconds up the road! 💪#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/KOOCzJzoc2
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) September 2, 2018
Едва в 28-ата обиколка Хамилтън спря за смяна на гуми, но Ботас остана пред Кими и това бе много важно решение, защото така Люис бързо ги настигна. В 30-ата обиколка Фетел направи втория си стоп, сложи отново суперсофт и се върна 8-ми, на над 40 сек зад лидерите. И отново започна да си пробива път в колоната, като стигна до петата позиция.
LAP 34/53: 😮#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/xa7loEc3f1
— Formula 1 (@F1) September 2, 2018
Тактиката на Мерцедес проработи отлично, защото Райконен губеше време, а Хамилтън му бе на гърба. С по-старите си гуми Кими вече имаше грейнинг на задна лява. Гумите му бяха на 14 обиколки, тези на Хамилтън – на 6. В 37-ия тур Валтери най-после спря в бокса и Кими отново пое лидерството, но имаше вече и сериозни вибрации. Хамилтън натисна, въпреки че и той имаше петно от атаката в първия завой зад Ботас.
LAP 38/53: Bottas has pitted, leaving Raikkonen out front with Hamilton on his tail #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/XTUes0S3eH
— Formula 1 (@F1) September 2, 2018
LAP 43/53: 💥 Contact between Verstappen and Bottas at Turn 1 – stewards are investigating… #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/zwe4hS98bu
— Formula 1 (@F1) September 2, 2018
Валтери след смяната се върна четвърти, но бързо започна да настига третия – Макс Верстапен. Стигна се до удар между двамата при спирането в първия завой и Ботас мина през огражденията. Комисарите наказаха с 5 секунди Макс за ненужната атака и това даваше шанс за още една позиция напред на Фетел, но само след още тур настъпи голямата развръзка. Макс коментира по радиото, че очевидно комисарите убиват спорта и е оставил достатъчно място на съперника си.
В 45-ата обиколка Хамилтън атакува Кими и го изпревари на първия шикан след класическа атака. Веднага след това ми избяга напред с цели 3 сек (!) и голямата битка свърши.
LAP 45/53: Hamilton makes his move on Raikkonen, and takes the lead
📻 @MercedesAMGF1 „Nice work, eight laps to go“#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/LvgRNOSngR
— Formula 1 (@F1) September 2, 2018
LAP 46/53: Stewards hand @Max33Verstappen a 5-second penalty following the incident with Bottas #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/AB63tk1Q3v
— Formula 1 (@F1) September 2, 2018
CLASSIFICATION (LAP 53/53): @LewisHamilton clinches a 68th career victory #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/NbAm5tr0Wj
— Formula 1 (@F1) September 2, 2018