Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън на 0,704 сек пред Рикиардо във втората тренировка във Франция

Хамилтън на 0,704 сек пред Рикиардо във втората тренировка във Франция

36
0
Гран при на Франция,Пол Рикар

Люис Хамилтън даде най-добро време и във втората свободна тренировка преди Гран при на Франция. Пилотът на Мерцедес изпревари с 0,704 сек Даниел Рикиардро. Трети бе съотборникът на австралиеца в Ред Бул Макс Верстапен, а състезателите на Ферари Кими Райконен и Себастиан Фетел се наредиха четвърти и пети.

Малко преди сесията стана ясно, че Маркус Ериксон няма да кара в нея, тъй като Заубер трябваше да смени шасито му. Причината бе пожарът, избухнал при катастрофата на шведския пилот в края на сутрешната тренировка на Пол Рикар. От екипа уточниха още, че Ериксон не видял пожара зад себе си, тъй като дясното му огледало било счупено. Затова се наложи от питуола да му се обадят да излезе бързо от кокпита.

В началото на сесията Хаас изпробва софт и суперсофт съответно с Ромен Грожан и Кевин Магнусен. Французинът не бе много стабилен в 12-и завой, а съотборникът му записа първото време в сесията – 1:37.570 мин. В Макларън имаха подобен подход, като Фернандо Алонсо бе с гуми софт, а Щофел Вандоорн – със суперсофт. Испанецът едва не излетя от трасето, докато Кими Райконен не удържа колата си и се завъртя.

На пистата продължаваше да е слънчево, температурите се бяха качили – до почти 30 градуса на въздуха и над 50 на асфалта.

Междувременно Макс Верстапен бе начело в подреждането след четвърт час изпитания с 1:34.923 мин (дадено със суперсофт). На Вандоорн бе съобщено, че „пистата е по-бавна”, отколкото в първата тренировка, докато Себастиан Фетел подобри времето на пилота на Ред Бул с 0,276 сек.

20-ина минути след старта на сесията Люис Хамилтън започна работа, като той бе с гуми суперсофт. Най-бързо време обаче даде съотборникът му Валтери Ботас – 1:34.156 мин. Англичанинът бе на 0,832 сек от това постижение.

В питовете Сергей Сироткин се обърка и влезе в пространството на Форс Индия, откъдето механиците го упътиха към гаража на Уилямс.

Хамилтън изпревари съекипника си с 0,241 сек. Фетел съобщи на Ферари, че на пистата е доста ветровито, а Карлос Сайнц се обади на Рено, че нещо не е наред в автомобила му.

Фетел излезе с ултрасофт след изтичане на почти 40 минути от тренировката. Той се нареди втори, на 0,107 сек зад Хамилтън, като даде рекорден среден сектор.

Рикиардо също сложи най-меките гуми, както и Ботас. Австралиецът успя да запише 1:33.243 мин – бе с 0,339 сек по-бърз от Хамилтън, но бе все още на секунда от сутрешното най-силно постижение.

В средата на сесията обаче рейс контролът я спря, след като задна лява гума се откачи от автомобила на Серхио Перес. Мексиканският пилот спря, опитвайки се да разбере какво се случи, докато маршалите изтеглиха колата му от пистата. Те прибраха и гумата, която бе пресякла трасето и се бе спряла в бариерите.

Разчистването продължи десетина минути, след което тренировката бе подновена. Хамилтън оглави подреждането веднага, след като сложи ултрасофт. Неговото време бе с повече от 0,7 секунди по-добро от това на Рикиардо. Ботас пък очевидно имаше проблем, тъй като не само бе извън кокпита, но излезе и от бокса на Мерцедес, докато механиците работеха по автомобила му. Те проверяваха охладителната система, което щеше да отнеме време.

Впоследствие от Мерцедес съобщиха, че в болида на Ботас има воден теч и финландецът няма да излезе повече на пистата през тази сесия.

Екипите на пистата провеждаха симулации с ултрасофт в дълги серии. По-малко от 10 минути преди карирания флаг пък Брендън Хартли спря на трасето. Това не повлия особено на работата на пистата. Хамилтън остана най-бърз, следван от Рикиардо, Верстапен, Райконен, Фетел, Грожан, Ботас, Алонсо, Магнусен, Гасли.