Екипите от Формула 1 ще тестват така наречените зимни гуми и на първия от двата предсезонни теста в Бахрейн.
Пирели обясниха, че отборите са помолили да продължат изпитанията с новата твърда смес, направена за бързо загряване при по-ниски температури. По принцип тя бе създадена за Херес, но тимовете искат да проверят поведението й на по-топло. „Зимната” версия е разпознаваема по това, че няма никакви обозначения, докато стандартният хард вариант е с надписи в оранжево.
Отборите имат право на 135 комплекта гуми за тестове тази година (включително тренировките по време на сезона). За изпитанията преди началото на надпреварите са предвидени 85 комплекта – 25 за Херес и по 30 за всяка от двете сесии в Бахрейн.
Пирели ще доставят за първите тренировки на пистата до Манама и допълнителни комплект медиум – с конструкция и смес за 2014 г. Те обаче са маркирани като прототипни, тъй като целта им е да се изпробва поведението без загряващите чохли, които ще бъдат забранени от 2015 г. нататък.
От позволените 30 комплекта пък 22 слика (хард, „зимен” хард, медиум и софт) се избират от Пирели в съгласие с екипите. Останалите 8 се подбират от самите отбори в зависимост от индивидуалните им програми за тестовете.
– Първите изпитания за годината на Херес бяха за това екипите да разберат колкото могат повече за техниката си при новите правила. Очаквано натрупаните обиколки не бяха твърде много, а работата с гумите не бе приоритет – коментира спортният директор на Пирели Пол Хембри. – Освен това зимните условия в Европа – дори в Южна Испания – не са представителни за тези, с които ще се сблъскваме по принцип в надпреварите през сезона. В Бахрейн очакваме по-хубаво време и повече турове, което ще позволи и на нас, и на отборите да натрупаме повече данни и познания за гумите.
Първият тест в Бахрейн започва утре и ще продължи до събота (включително). Средната температура на въздуха ще е около 20 градуса или по-висока. Очаква се всички екипи да присъстват на тренировките, след като Лотус пропуснаха сесията на Херес. Пирели коментираха също така, че трасето до Манама е с множество различни завои, което го прави идеално за тестове.