Спортната работна група за Формула 1 ще обсъжда евентуална промяна в правилата на спорта и налагането на нови точкови санкции на пилотите в спорта. Рейс директорът на ФИА Чарли Уайтинг трябва да се срещне с представители на екипите преди уикенда за Гран при на Испания другата седмица.
Въвеждането на нов тип наказания (с отнемане на точки от лицензите) е преминало първоначалните обсъждания, но по въпроса няма единодушие сред тимовете. Единна позиция обаче е необходима за въвеждане на подобна промяна на по-късен етап от сезона. Затова е планирана и тази среща.
ФИА са стартирали пробен процес по-рано през 2013 г., за да се проследи какъв ефект биха имали тези наказания върху екипите, пилотите и общото представяне. Някои отбори се притесняват, че повече малки нарушения могат да имат сериозен кумулативен ефект върху отделни състезатели и да костват скъпо на по-късен етап от календара. Една от целите при събирането на Спортната работна група е скептиците да бъдат убедени в полезността на такава система.
– Въпросът е наистина сложен и трябва да балансираме нещата. Необходимо е да сме сигурни, че даден пилот наистина заслужава която и да е санкция. Наблюдаваме простъпките и ще прилагаме (хипотетично) системата, за да видим как би работила в действителност. Трябва да го правим известно време – обясни Уайтинг, цитиран от autosport.com.
Този сезон административните проблеми се оказват повече от очакваното, след като и асоциацията на състезателите тръгна да търси изясняване на процедурата за налагане на наказания. Миналия сезон бе въведен нов метод на изчисление не само за входните такси на отборите, но и за лицензните такси на пилотите. Вследствие на това дължимите суми скочиха рязко.
Пилотите смятаха, че заради сериозното повишение в парите, които трябва да изплатят на федерацията, са получили уверение от страна на ФИА, че няма да бъдат глобявани тази година за превишаване на скоростта в питлейна. Оказа се обаче, че има известно неразбирателство в позициите, тъй като административната парична санкция продължи да бъде налагана. Заради това GPDA (Grand prix Drivers Association) поиска уточнение по въпроса. След известни дискусии с ФИА асоциацията е задържала действията си по въпроса с глобите, докато се изясни какво ще се случи с новата предложена система.