Пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Валтери Ботас оглавиха подреждането в първата свободна тренировка преди Гран при на Великобритания. Англичанинът бе пръв с 1:27.487 мин, а съотборникът му се нареди втори – на 0,367 сек. Трети, на малко над половин секунда бе Себастиан Фетел (Ферари).
Малко преди началото на сесията от Мерцедес съобщиха, че Валтери Ботас ще е с нова задвижваща система за уикенда на Силвърстоун. Това е предохранителна мярка след отпадането му в Австрия. Агрегатът, с който той бе на Ред Бул Ринг, ще премине цялостна проверка и ще бъде използван за старта в Германия. Той няма да получи наказание, тъй като все още е в границите на разрешения от правилата брой компоненти. Това е трета задвижваща система за Ботас.
NEWS: This does not mean Power Unit 2 is out of service. It will be thoroughly checked and used again for the #GermanGP. @ValtteriBottas will not take a penalty as we remain within the permitted contingent of components. #BritishGP 2/2 pic.twitter.com/AxUG9iqvHh
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) July 6, 2018
Calm before the storm…@SilverstoneUK is bathed in sunshine this morning 👌
FP1 is coming your way#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/3WkOt5NWVG
— Formula 1 (@F1) July 6, 2018
Температурата на въздуха в началото на тренировката бе 20 градуса, тази на пистата – 33. Маркус Ериксон пръв излезе на трасето, последван от голяма част от останалите пилоти. Пистата Силвърстоун е преасфалтирана, така че екипите трябваше да съберат информация за новата настилка.
От Ферари избраха гуми медиум за опознавателните си обиколки. Пирели предоставя хард, медиум и софт на отборите във Формула 1 за уикенда във Великобритания.
Welcome to #FP1 @SilverstoneUK. Risk of rain is 0% and it’s actually warm! The hard tyre makes its season debut here – which is similar to the 2017 medium. #F1
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) July 6, 2018
The new colour for the hard tyre this year is ice blue. So the basic idea is that the softer the tyre, the ‘warmer’ the colour. Ice blue is cold, whereas red, purple, and pink are warm. #F1
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) July 6, 2018
„Пистата е наистина неравна”, съобщи Ланс Строл по радиото, след като се прибра от обиколката си на Силвърстоун.
Брендън Хартли записа първото време за сесията – 1:35.079 мин. Новозеландският пилот помоли тима си Торо Росо да провери за вибрации, след като приключи бързия си тур. Той уточни, че ги усеща в цялата кола и заради това предполага, че причината не е в новата настилка.
Верстапен бързо подобри първото време с над 4 секунди – 1:30.863 мин. Щофел Вандоорн се обади, че педалът на спирачките е твърде дълъг, но от питуола на Макларън отговориха, че всичко изглежда наред.
„Прогнозата е, че през следващите дни ще е още по-топло и ще е интересно какво ще е поведението на гумите – в момента никой не знае. Може да се стигне до два питстопа в състезанието”, обясни шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер.
Люис Хамилтън се появи на пистата повече от 20 минути след началото на тренировката (с гуми медиум). Верстапен бе свалил най-доброто време до 1:29.469 (с медиум).
Сергей Сироткин се завъртя на Клаб, но успя да се върне на пистата и да продължи.
An unwanted detour for @sirotkin_sergey – into the gravel trap at the final corner #BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/wNMBa6CISo
— Formula 1 (@F1) July 6, 2018
Фетел подобри постижението на Верстапен с 0,225 сек (1:29.244 мин), а съотборникът му Райконен бе трети – на 0,242 секунди от Себастиан. Нито един от трите топ отбора не бе изпробвал още най-меката смес – софт.
„Това е най-неравната писта, на която съм кара”, каза Хамилтън, който обаче оглави класирането с 1:28.908.
Магнусен и Алонсо се оплакаха един от друг. „Не знам какви ги върши Алонсо”, бе репликата на пилота на Хаас. Фернандо от своя страна бе категоричен, че Кевин се е опитал да го удари на два пъти. „Не знам какво си мисли. Трябва да съобщим на стюардите. И пак същото в шести завой. Наистина опасно каране”, допълни състезателят на Макларън.
Things are getting a bit testy between @alo_oficial and @KevinMagnussen (again)
📻Alonso claims the Dane tried to hit him at Turns 1 and 3
Could make for an interesting weekend 😮#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/adzqTxnNL2
— Formula 1 (@F1) July 6, 2018
В средата на тренировката Ботас започна серия с гуми софт и още в началото й записа най-силно време – 1:28.143 мин. След това свали до 1:27.854 мин. Грожан катастрофира половин час преди карирания флаг. Пилотът на Хаас изхвърча и се удари в предпазните бариери след първия завой.
Рейс контролът включи режим на виртуален сейфти кар, докато маршалите изтеглят счупения болид на Грожан. Повечето пилоти се прибраха в боксовете, но Хамилтън остана на трасето, заявявайки: „Трябва да продължа, не се чувствам комфортно в колата.” След изключването на виртуалната кола за сигурност той измести съотборника си от първата позиция с 1:27.487 мин.
Тимът на Ферари също бе насрочил сериите си с гуми софт за последните 20-ина минути от тренировката. Условията на трасето се бяха променили малко – температурата на асфалта се бе повишила до 39 градуса. Райконен на свой ред излетя от трасето – на Брукландс. Алонсо пък извърча малко след това на Бекетс.
Not where we want to see Kimi
A BIG spin for the Finn 🔄#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/pKVSNVNR8k
— Formula 1 (@F1) July 6, 2018
По-малко от 4 минути преди края на тренировката Верстапен спря на старт-финалната права. Той прескочи през оградата, за да се прибере в бокса, докато маршалите отидоха да преместят колата му. Виртуалният сейфти кар отново бе включен в последните минути.
Verstappen has ground to a halt on the pit straight
📻 „I think I have a gearbox problem“ #BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/2oBscsG8XN
— Formula 1 (@F1) July 6, 2018
FP1 CLASSIFICATION (90/90 MINS): @MercedesAMGF1 lead the way #BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/KTOrDQ0vK3
— Formula 1 (@F1) July 6, 2018