Себастиан Фетел бе най-бърз в последната свободна тренировка за Гран при на Бразилия. Той изпревари състезателите на Мерцедес Люис Хамилтън и Валтери Ботас, докато съотборникът му във Ферари Кими Райконен бе четвърти.
Температурите в началото на сесията бяха съвсем малко по-високи в сравнение в с тези от петъчния ден – 24 градуса на въздуха и 33-34 на пистата. Със светването на зеления семафор Шарл Льоклер веднага излезе на трасето, последван от съотборника си Маркус Ериксон, Пиер Гасли, Ромен Грожан, рожденика Брендън Хартли (който днес навършва 29 години). Торо Росо бяха предмет на особено внимание, след като сложиха последната спецификация на задвижващата система на Хонда. Вчера екипът от Фаенца използва по-старата версия.
Temperatures: air 24C track 33C ⛅️ #FP3 #BrazilGP
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) November 10, 2018
Кими Райконен пръв от пилотите в топ 3 отборите започна работа. Той бе с гуми суперсофт и записа 1:09.424 мин. Това бе и първото време в тренировката. Финландецът свали малко от постижението си, стигайки до 1:09.409, а на пистата освен него бяха пилотите на Уилямс Ланс Строл и Сергей Сироткин.
Себастиан Фетел започна серия със същите гуми като съотборника си. Немският пилот оглави класирането с 1:08.857, докато Валтери Ботас бе на 0,677 сек зад него (също със суперсофт). Нико Хюлкенберг се обади по радиото с обяснение, че има усещане за „по-тежко” управление при завиване надясно. Състезателят на Рено катастрофира тежко във втората петъчна сесия – само десетина минути след началото й – и трябваше да навакса изгубеното за настройване на колата време. През това време Ботас се доближи на 0,453 сек до Фетел и зае второто място.
The tyre selection here is quite a conservative one: this means that the drivers should be able to push hard in the race. But free practice is all about the teams seeing if it’s in their advantage to do that, or if it’s better to manage the pace and reduce number of pit stops.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) November 10, 2018
Люис Хамилтън се появи на пистата само за тур и се прибра, като от Мерцедес-а му се виждаше пушек. В Мексико той бе с по-високи режими на двигателя, за да поддържа темпо, тъй като тимът имаше сериозни проблеми с гумите. В бокса механиците направиха стена пред болида на Хамилтън. След това запалиха двигателя, изгасиха го, повториха процедурата, но повече дим нямаше.
Good news. A quick check-up for Lewis’ car and we’ve got the all clear.
A breather pipe was dislodged. Heading back out now! 👊
Rapid work, Team 👏👏👏#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/yhLIttHGKz
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) November 10, 2018
От доставчика на гуми Пирели не очакват сериозно износване на гумите в Бразилия.
Хамилтън се върна на пистата и със суперсофт даде второ време, на 0,241 сек от Фетел. След това англичанинът изпревари Себастиан, но Райконен бе още по-бърз (с нов суперсофт) – 1:08.490 мин. Междувременно Щофел Вандоорн се обади по радиото, че може би е ударил птица на трасето. От питуола на Макларън му отговориха, че се е разминал с инцидент.
Ферари продължи работата по подготовка за квалификацията и Фетел пак оглави класирането. С нов суперсофт той записа 1:07.948 мин, докато Хамилтън бе изпреварен и от Ботас. Така редът зад Себастиан бе: Ботас (на 0,517 сек), Райконен (+0,542), Хамилтън (+0,814), Даниел Рикиардо (+1,288), Верстапен (+1,457), Льоклер (+1,707), Грожан (+1,813), Магнусен (+1,876).
Хамилтън излезе втори – на 0,217 сек от Фетел. От Мерцедес му съобщиха, че губи близо две десети от секундата в първи сектор и две десети в последния.
#Seb5 and @ScuderiaFerrari are flying: new track record, some way ahead of everyone else. But FP3 rarely means much. #BrazilianGP
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) November 10, 2018
Единствено пилотите на Хаас в топ 10 работиха с гуми софт, всички останали бяха само със суперсофт.
До края на тренировката нямаше повече размествания в топ 4. Верстапен зае петото място, следван от съекипника си в Ред Бул Рикиардо, Магнусен, Грожан, Пиер Гасли, Льоклер.
FP3 CLASSIFICATION: Vettel has the edge heading into qualifying #BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/FzjlbYjWfA
— Formula 1 (@F1) November 10, 2018