Шефовете на отбори във Формула 1 се споразумяха единодушно за отмяна на формата, според който бе проведена квалификацията в Австралия и за връщане към предишния вариант на сесията за разпределение местата на грида. Промяната трябва да влезе в сила още за Гран при на Бахрейн. Тя все пак трябва да бъде одобрена от стратегическата група на F1, комисията за F1 към ФИА и накрая от Световния съвет за автомобилен спорт на федерацията, но се смята, че това е формалност предвид единодушието на екипите.
Новият формат на квалификацията предизвика масови критики още след първото си провеждане. Причината бе, че вместо очакваната битка в Q3 сесията приключи далеч преди изтичане на времето. Единствено пилотите на Мерцедес направиха по повече от един бърз тур. След това заваля порой от недоволство от страна на фенове (зрители на пистата си тръгнаха преди официалния край на квалификацията), на представители на медиите и самите отбори. Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер се извини на запалянковците веднага след сесията. Тото Волф и Ники Лауда от Мерцедес използваха още по-силни думи като „боклук” и „глупост”. В медиите определенията бяха унищожителни.
Недоволен бе и управляващият търговските права на Формула 1 Бърни Еклъстоун, който не пътува за Австралия, но бързо организира среща на ръководителите на екипи в неделя сутринта.
„Никой не искаше да навреди нарочно на спектакъла”, коментира Волф. „Основната идея бе да се създаде напрежение с отпадането на пилот на всеки 90 секунди, да има елемент на неизвестност, евентуално някой фаворит да сбърка. Базовата концепция не бе напълно глупава. Както с много други неща обаче, дяволът е в подробностите и на практика видяхме, че всъщност сме усложнили ситуацията в момент, когато би трябвало да я опростим. На моменти на трасето нямаше нито един автомобил, а накрая липсваше всякакво вълнение. Всеки има свое мнение, но се съмнявам, че някой е сметнал това за страхотно.”