Според шефа на Макларън Рейсинг Зак Браун Формула 1 вероятно ще проведе 14-15 състезания през 2020 г. на 10 различни трасета. Плановете на Гран при в момента са за старт на сезона в Австрия в началото на юли. Изготвя се подробен план как да се пътува и какви мерки да се вземат. Според съветника на Ред Бул Хелмут Марко единствено рязък скок на заразените в страната може да попречи на старта на австрийското трасе.
„Ще се наложи да направим стъпка назад, ако по време на състезателен уикенд отново се появи някой заразен”, отбеляза Зак Браун
„В нашия спорт винаги има риск, тъй като се налага да пътуваме до различни държави. При това положение е логично да се разгледа възможността за няколко надпревари на една и съща писта, за да ограничим придвижването. Поне такъв е планът засега за Австрия и Великобритания. Конкретно Шпилберг е изключително удобна дестинация. До пистата има военно летище, което позволява да не се засичаме с граждански полети и сме далеч от големи градове. Ако в Австрия всичко протече добре, това ще е много положителен сигнал за целия свят.”
Една от обмисляните мерки е хората в падока да бъдат тествани на всеки 48 часа.
„Тестовете – след първоначалните – ще са на всеки два дни. Трябва да сме сигурни, че проверките са регулярни”, обясни управляващият директор на Формула 1 Рос Браун. „Ще има рестрикции относно това как да се придвижват хората из падока. Социално дистанциране в един отбор не може да се постигне, така че се налага изграждането на отделни малки изолационни „балони”. Екипите няма да се смесват, ще отседнат в различни хотели. Няма да има моторхоуми.”
Президентът на медицинската комисия на ФИА професор Жерар Сайан заяви от своя страна, че положителен тест за COVID-19 няма да означава автоматична отмяна на състезание
В Мелбърн в средата на март само един позитивен резултат (на член на екипа на Макларън) бе достатъчен за провала на целия състезателен уикенд. Сайан посочи пред френския вестник Л’Екип, че ситуацията в момента е различна.
„Сега имаме бързи тестове за потвърждаване на диагноза на контактни на заразен. Ето защо надпревара няма да се отменя при положителен тест, както не затварят метрото заради това, че от там е минал болен”, каза Сайан.
„Разработваният за Австрия подход може да е различен от този в Германия или Унгария. Всяка страна си има свои правила, маршрути и разположение на хотелите. В провинцията е много по-различно, отколкото в града. Ако има Гран при в Сингапур или Виетнам, то там нещата ще са в зависимост от изискванията на местните медицински власти. Правителството на Сингапур може да поиска целият падок да е под карантина за две седмици преди да се излезе на писта.”
„В Австрия е друго. Страната излиза от кризата, която там бе сравнително умерена. Няма да възникне проблем при съблюдаване на всички предложени мерки. До юли може да има и нови, още по-бързи тестове, които да излизат за минути и няма да се налага хиляда души да чакат, докато разберат всички резултати.”
??
What a sight! ? pic.twitter.com/iIiWJSwSgJ
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) May 5, 2020